Ga naar inhoud

een afbeelding transsporant maken

joopbrabant

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik werk met landkaarten en oude kadaster kaarten.

Mijn vraag is nu kan ik deze kaarten die ik digitaal heb transporant of doorzichtig maken zodat ik ze over elkaar kan leggen en zo de verschillen kan zien.

Ik doe dit werk voor een heemkunde clup hier in lieshout.

gr joop van den Baar

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Een nieuw bestand aanmaken en dan de achtergrondlayer kopiëren (meestal zit daar eerst een slotje op, waardoor je die niet kan weghalen) en verwijder je de originele achtergrondlayer. Dan kan je met de selecteer knop de achtergrond van je gekopiëerde layer selecteren en deleten. Geloof ik toch :P

[EDIT]

Haha, ik had het verkeerd gelezen, je wilt ze eigenlijk een beetje transparant hebben? Wel, dan zorg je ervoor dat iedere kaart op een andere layer zit. Je drukt op de layer met je rechtermuisknop en dan druk je op blendingoptions (ik geloof dat dit overgangsmogelijkheden in het nederlands is) en dan kom je op een apart schermpje uit. Hierbij zie je bovenaan een schuifbalkje en dan kan je zo de transparantie kiezen. Dan kan je bijvoorbeeld bij beide layers 50% nemen.

Sorry als dit niet volledig klopt, ik heb op deze pc geen photoshop dus ik kan het ook niet checken :)

aangepast door Powermint
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.