Ga naar inhoud

RAR files worden niet meer gedownload !

JEAPD

Aanbevolen berichten

Beste Panelleden,

Sinds een paar dagen is het mij onmogelijk om nog een RAR file te downloaden.

Bij het begin van de "download" krijg ik op het beeld "Onbekend" en vervolgens blijkt dan dat de download beperkt werd tot 46kb !!!

Graag jullie hulp wat er hier aan de hand is en hoe ik dat kan herstellennn.

Met beste dank en vriendelijke groeten.

JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik ben te weinig op de hoogte om hier iets mee te doen. Heb wel al van herstelpunten gehoord maar ook via een kennis (die toch geen leek is in de materie) dat met herstelpunt werken best alleen in het ultieme geval gebeurd... omdat het nogal wat andere zaken in de war zou kunnen sturen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nogal wat programma's geïnstalleerd en waarschijnlijk belangrijke windows updates... maar wat kan ik proberen om het probleem op te lossen... Er wordt dus wel gedownload maar beperkt tot 46kb (met filenaam steeds onbekend - welke file dan ook die wel een naam heeft - meermaals geprobeerd met pc van vriend)... Moet winzip of winrar herinstalleerd worden of heeft dat er niets mee te maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder dan eens de oude versie van Winrar,download de nieuwste en installeer die.

Of dit het probleem oplost is zeer de vraag maar alleszins het proberen waard.

Verwar nu niet een systeemhertsel met een recovery uiteraard.

Update's kunnen altijd opnieuw geinstalleerd worden en alsook software.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beste dit doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Als het niet gaat dan vraag je aan iemand anders om op hun computer te downloaden en dan op usb-stick en dan naar uw computer gaan en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem heeft volgens mij niks te maken met het programma Winrar. De bestanden op de website die jij download, zijn corrupt.

Doe hetvolgende eeens:

1.

Download eens een ander rar bestand, van een volledig andere website. Als dat dus wél volledig lukt, dan zijn de bestanden op de website die jij download, corrupt. Dan moet je de website-beheerder van die site op de hoogte brengen. Kan je andere bestanden van het type .zip en .exe wel downloaden? Of is het enkel bij rar bestanden?

2.

Instaleer eens een ANDERE gratis "rar-lezer", misschien dat het daarmee wel lukt:

IZArc - Download

Op bovenstaande website enkel klikken op het GROENE "Download Now" en NIET op "Start scan" want dan heb je spyware aan je been!

3.

Tenslotte kan het ook zijn dat jouw internetverbinding soms de verbinding enkele seconden verbreekt op bepaalde tijdstippen. Systeemherstel kan dan uitkomst bieden. Ik zie geen besturingssysteem dus ik kan geen stappenplan geven. Er bestaan ook programma's waarmee je je internetverbinding volledig op default waarden kunt zetten (het is te zeggen: de netwerkinstellingen van windows terug op default waarden zetten), want jouw downloadprobleem komt soms voor als je je internetinstellingen probeert te "tweaken" (lees als: experimenteren)

4.

Het kan ook liggen aan spyware en dan kan je inderdaad de stappen van de mensen van hierboven uitvoeren (zie post hierboven van Stegisoft).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.