Ga naar inhoud

Boekje maken

Aanbevolen berichten

Ik wil een boekje maken maar op één of andere manier bekom ik niet het resultaat dat ik wil.

Punt 1: ik werk met Microsoft Office Word 2007.

Ik heb dus reeds alle tekst voor in het boekje op A4-bladen (staand).

Nu wil ik een boekje bekomen op A4-formaat maar liggend. Dus telkens 2 bladen per A4.

Maar ik krijg de marges en kolommen niet zoals ik wil en de volgorde van de tekst schijnt ook een probleem te geven...

Dit is wat ik zou willen:

Op de linkse bladen een linkse marge van ong. 1,5 cm + tekst van ong. 8 cm breed.

Op de rechtse bladen óók een linkse marge van ong. 1,5 cm + tekst van ong. 8cm breed.

En dan nog die juiste volgorde van de bladen...

Maar hoe in godsnaam bekom je zoiets???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat het mooi uitgelegd

WebSonic.nl :: PC Tips - Word 2007 - Boekje maken

Let wel : kiezen voor Kattern en niet voor Normaal (lees volledig verhaal in de link)

Voorbeeld dat ik gemaakt heb voor jouw:

Je moet alles een beetje gelijkmatig verdelen, want anders past het formaat niet! Dus de tekst is langer dan 8 cm :

Lijn tussen de 2 kolommen kan je wegdoen, door naar het tabje Pagina Instelling te gaan bovenaan je Word-scherm, en dan klikken op Kolommen en dan Meer kolommen... kiezen , en dan vinkje weghalen bij "Lijn tussen kolommen"

Afdrukken door katern te kiezen (zie link hierboven bij: "Websonic.nl, pc tips - word 2007 - Boekje maken")

gelijkmatig verdelen.docx

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.