Ga naar inhoud

Herrie pc

verl

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe PC gekocht bij een computerwinkel bij mij in de buurt, de pc is nu

een week oud.

De pc staat in de woonkamer en is erg luidruchtig,wat knap vervelend is.

Het is de ventilator van de Asus EAH4850/dl/1gg ddr3 kaart. Deze is al helemaal naar

het laagste toerental teruggesteld.

Vraag 1: Is dit een bekend gegeven ?

Vraag 2: Kan ik verlangen dat er een andere gelijkwaardige kaart in kom?

Vraag 3: Welke kaart? ( zonder ventilator? )

Mvg. Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige kaarten kunnen veel herrie maken ja.

Je zou die kaart kunnen vervangen door een passieve kaart, zoals de Club 3D 5750 Noiseless Edition. Echter is dat een dure kaart en de performance is z'n geld helemaal niet waard. Je moet ook een goede airflow hebben in je kast. Een meer realistische oplossing is de GTX 460. Super performance voor z'n geld en produceert zo'n 36dBA. (Tijdens de meest extreme benchmarks) Volgens alle reviewers is deze kaart vrijwel onhoorbaar.

Geef toch nog even je specs mee van je Pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon een HD5770 pakken, deze is sneller dan de HD4850 en de V2 koelers zijn ook redelijk stil.

overigens zou ik er niet zomaar klakkeloos een GTX460 ingooien, zeker aangezien we niet weten wat voor voeding er in zit en of deze uberhaubt de GTX460 van stroom kan voorzien.

Deze bijvoorbeeld.

http://azerty.nl/0-970-253349/club-3d-hd5770-grafische-ada.html

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.