Ga naar inhoud

harde schijf partitie verkleinen

zonnetje

Aanbevolen berichten

Mijn Acer laptop heeft twee (partities?) harde schijven van beiden 17,5 gyg. de C: en de D: schijf op de D: schijf staat de software van mijn Acer laptop, verder is het leeg.

Nu wil ik de D: schijf verkleinen omdat die ruimte daar niet nodig is en mijn C: schijf bijna vol.

Ik wilde dus een aantal gygabites aan mijn C schijf toevoegen, zonder data te verliezen.

Nu heb ik Paragon partition manager free gedownload maar die kan als ik resize partitions niets doen, krijg een foutmelding.

Wat moet ik doen om zonder risico toch de partitions te wijzigen zoals ik hierboven beschreven heb?

Ik ben een niet zo'n ervaren computergebruiker dus graag duidelijk beschrijven aub.

Als ik hierbij risico's kan opl open dit ook graag vermelden want dan begin ik er niet aan. alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan je een schermafbeelding maken van de situatie van je schijven en deze als bijlage aan een volgend bericht toevoegen?

Open het schijfbeheer in Windows en maak daarvan een schermafbeelding of open Partition Wizard en maak een schermafbeelding van de getoonde schijven.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een partitie wil uitbreiden, moet je altijd zorgen dat er vrije (niet toegewezen) ruimte is naast de schijf die je wil vergroten.

Als je 2 partities wil samenvoegen, moeten deze partities naast elkaar staan.

In jou toestand zal het dus niet lukken om de C partitie uit te breiden.

Met Paragon heb ik geen ervaring maar misschien kan je de F partitie verplaatsen zodat deze tussen de C en de D komt te zitten en dan kan je de C en de F samenvoegen tot een grotere C partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.