Ga naar inhoud

harde schijf partitie verkleinen

zonnetje

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

• 1 maand later...

Je wil dus de F schijf bij de C schijf voegen.

Volgens de afbeelding staat er ongeveer 65 MB aan gegevens op de F schijf.

Open de verkenner, ga naar de mappoties en vink aan dat ook de verborgen bestanden moetne getoond worden.

Begin met alle gegevens die op de F schijf staan, over te zetten naar de C schijf.

Open Partition Wizard en maximaliseer het venster.

Selecteer de F schijf en klik aan de linkerkant in de kolom Operations op delete partition.

Selecteer de D schijf en klik in de kolom Operations op move/resize partition.

Je ziet nu een balkje met links de D schijf en rechts een grijze zone.

Sleep de D schijf helemaal naar de rechterkant zodat de grijze zone aan de linkerkant komt en klik OK.

Selecteer de C schijf en klik in de kolom Operations op move/resize partition.

Je ziet nu een balkje met links de C schijf en rechts een grijze zone.

Sleep de rechtergrens van de C schijf tot aan het einde van de grijze zone en klik OK.

Links onderaan bij operations pending zie je nu 3 lijnen en de knoppen Apply en Undo.

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren.

Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is.

Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten.

Na deze herstart zijn je partities aangepast.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn F schijf is 15,7 gig. beschikbaar 15,6. Hij is in ntfs formaat en is een logical partitie, mijn c is primair en in fat 32.

Ik heb verborgen bestanden weergeven aangevinkt, maar er is niets te zien?

Naar mijn idee moet hij gewoon leeg zijn want ik heb de schijfruimte die 15,7 g van de D schijf (met het andere programma om patitions te wijzigen, weet de naam niet meer) er vanaf gehaald.

wist niet meer hoe ik dat terug moest zetten.

Misschien moiet dat eerst gebeuren?

Ik hoor het graag, hoe ik nu verder moet, alvast heel erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de ganse C partitie verplaatst i.p.v te vergroten :-)

Open Partition Wizard en maximaliseer het venster.

Selecteer de C schijf en klik in de kolom Operations op move/resize partition.

Je ziet nu een balkje met links de C schijf en links een grijze zone.

Sleep de linkergrens van de C schijf (dit is de scheiding tussen de C schijf en de grijze zone) naar links tot aan het begin van de grijze zone en klik OK.

Links onderaan bij operations pending zie je nu 1 lijn en de knoppen Apply en Undo.

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren.

Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is.

Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten.

Na deze herstart zijn je partities aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.