Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier AIDA32 eens laten lopen en die zegt oa dat de VIDEO-BIOS meer dan 2 jaar oud is,dat ik dus eens moet kijken of er updates zijn.Ondertussen zou ik dus ook eens kijken of er voor de rest geen updates zijn voor de hardware drivers.Ik weet dat er nog van die programmaatjes zijn zoals AIDA32 en ik ben daar naar op zoek omdat ik hoop wat meer info te vinden over de hardware,enige tips hoe ik zoiets het best zou kunnen aanpakken?Het is geen configuratie zoals je vindt bij oa Dell of Acer of Fujitsu-Siemens maar een samengestelde pc,dus dat zal waarschijnlijk het moeilijkste zijn om te updaten...

Alvast bedankt voor de tips

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of het strikt noodzakelijk is om het BIOS te updaten. Je PC zal er echt niet vlugger door worden. Het is vrij riskant, en het maken van een backup van het BIOS is ook niet zo heel eenvoudig.

Een BIOS van 2 jaar oud, is helemaal niet oud! Updates van Microsoft die 2 jaar niet gedownload zijn, dat is wel heel oud! Dus zit niet zo veel in over je BIOS, zorg dat de andere zaken (software) up-to-date zijn. En nogmaals: een BIOS van 2 jaar oud is helemaal NIET OUD.

Hardware drivers updaten kan wel nodig zijn, maar doe dit enkel als het strikt noodzakelijk is. Als nu alles vlot werkt, zou ik het zo laten. Want als je hardware drivers updatet, kunnen er weer nieuwe problemen ontstaan. Ik zeg altijd: never change a winning team!

Software matig zou ik natuurlijk wel updaten. Maar hardware drivers regelmatig updaten lijkt me overbodig, beter windows zelf laten updaten of de software.

aangepast door Kurtt
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.