Ga naar inhoud

Melding dat het document al geopend is terwijl dit niet het geval is


fripke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Soms krijgen we de melding bij het opslaan van een word of excel document

dat het bestand al geopend is en dus alleen lezen is op het moment.

We zijn er zeker van dat het bestand enkel geopend is op onze pc en dit

ook maar 1 maal.

De documenten bevinden zich wel in een map die gedeeld is in het netwerk.

Heeft er iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een document opent vanuit een netwerk dan download je dat eigenlijk doch op de pc van de netwerk staat het wel open want Word maakt een extra bestand op de andere pc terwijl jij werkt op uw pc.

Dat is een geen goede manier van werken want je hebt geen Netwerk versie Word.

Daarbij wordt er op uw pc in de temp wijziging opgeslagen.

Ook heb je heel veel gevaar dat alles wat je gedaan hebt op uw pc verloren gaat en dus niet opgeslagen op de andere pc.

De juist manier is openen en opslaan op uw PC en er mee werken en dan opslaan en daarna opslaan op de andere pc

We krijgen hier genoeg melding dat ze veel aan Word hebben gewerkt en dat het niet is opgeslagen en verloren is gegaan.

Wat uw vraag betreft moet je eens kijken als je op CTRL + ALT + DEL klikt.

Vermoedelijk staat daar Word nog open zonder dat je weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de reactie.

Wij werken hier allemaal op deze manier en er is maar 1 pc waar deze foutmelding

voorkomt. Ons netwerk is opgebouwd zoals de meeste kleine netwerken.

Een fileserver waarop de gebruikers hun documenten kunnen bewerken en opslaan.

We hadden de openstaande processen al bekeken als de foutmelding voorkwam, maar er is geen proces te vinden dat het probleem kan veroorzaken.

Deze pc is om een andere reden ook recent nog geherinstalleerd, maar het probleem komt nog altijd voor.

We hebben ook al netwerkaanpassingen gedaan, maar ook hier geen oplossing.

De betreffende pc draait op windows xp pro.

Heb je of iemand anders eventueel nog andere ideeën?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

We hebben onderstaand probleem.

Excel 2007 geeft aan dat een bestand reeds in gebruik is als we het willen opslaan.

We zijn zeker dat het bestand maar 1 x geopend werd.

Dit probleem komt regelmatig terug en bij verschillende bestanden.

De bestanden bevinden zich wel op een netwerkmap. Het is ook niet mogelijk dat iemand

anders dit bestand gebruikt omdat dit een persoonlijke map is in het netwerk.

We hebben al een aantal zaken getest, zoals:

andere virusscanner, netwerktest, de pc is recent ook geherinstalleerd, ...

Heeft er iemand anders een oplossing of een andere mogelijke oorzaak?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had deze vraag al eens gesteld en dus heb ik beide vragen samengevoegd.

Sorry dat er geen reacties meer gekomen zijn maar waarschijnlijk heeft niemand een idee van wat er aan de hand is.

De melding dat een bestand reeds in gebruik is, komt toch bij het openen van een bestand en niet bij het opslaan of sluiten dacht ik.

Eerder zei je dat er slechts 1 pc is met dit fenomeen.

Heeft iedere werknemer zijn eigen pc?

Als iemand anders dan de gewone gebruiker op deze pc inlogt, heeft die er dan ook last van?

Als de gewone gebruiker inlogt op een andere pc, heeft hij er dan nog last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem komt voor bij het opslaan van het bestand.

Het openen gaat en het bewerken ook, maar soms op willekeurige momenten

bij het opslaan komt het voor dat deze melding komt.

Het bestand wordt dan bewaard onder een andere naam, en naderhand

onder de goede naam.

Iedere werknemer heeft een eigen pc, dat klopt.

Het probleem komt enkel voor op 1 bepaalde pc.

Hierop wordt wel altijd met dezelfde gebruiker gewerkt.

We kunnen wel eens proberen om de gebruiker opnieuw aan te maken

op de domeincontroller, misschien dat dit nog een mogelijkheid is.

Moest iemand toch nog een mogelijke oorzaak kennen... :-)

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand anders dan de gewone gebruiker op deze pc inlogt, heeft die er dan ook last van?

Als de gewone gebruiker inlogt op een andere pc, heeft hij er dan nog last van?

Heb je dit al uitgeprobeerd?

Als een andere gebruiker op deze pc er ook last van heeft, zit het euvel in de pc en moeten we verder zoeken.

Als de gewone gebruiker er op een andere pc nog last van heeft, zit het waarschijnlijk in zijn profiel en kan je proberen om dit profiel te verwijderen en een nieuw aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het me het makkelijkst om het profiel opnieuw aan te maken door een kopie

te nemen van een andere account die dit probleem niet heeft.

Als dit niet helpt dan ligt het aan de pc zelf.

Ik geloof dat we de netwerkkaart ook nog niet vervangen hebben.

Voor de rest hebben we zo ongeveer alles gedaan wat we konden bedenken :-)

Ik hou je op de hoogte, alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.