Ga naar inhoud

direkt afmelden na aanmelden

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik kan me niet meer aanmelden op mijn pc. Als ik het probeer komt er eerst, zoals normaal, ...instellingen worden geladen...enz. Maar in plaats van naar het bureaublad te gaan word ik onmiddelijk terug afgemeld.

Ik heb al gevonden dat dit probleem wordt veroorzaakt door de trojan blazefind.

Ook in veilig modus lukt het niet.

Opstarten met windows xp cd kan ik niet want ik heb nooit zo'n cd gekregen...

Kan ik zo'n cd aanvragen bij microsoft ofzo?

Op mijn pc staan een aantal foto's die ik liever niet kwijt zou willen.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Of is er een mogelijkhijd om toch zeker die foto's te redden?

Alvast bedankt

toxief

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het om uw computer op te starten in veilig modus door op F8 te klikken?

Als het wel gaat dan dit doen:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Als het niet gaat dan kan je uw data veilig stellen door dit te doen:

Download Ubuntu

Brandt het op cd of dvd

Start de computer op met ubuntu (wel in bios de cd of dvd als eerst boot zetten)

Kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd.

Je kies taal en toetsenbord.

Dan komt je in windows achtige scherm

Nu kan je uw data veilig stellen door te kopieren naar usb-stick, netwerk enz.

Opgelet: altijd kopieren en plakken.

Dus nooit knippen en plakken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je foto's gered zijn, kan je het volgende proberen.

Bij het opstarten op de toets F8 tokkelen en dan kiezen voor laatste gekende werkende cofiguratie (of iets van die strekking, ik zit hier namelijk met een engelse versie).

Als het op een of andere manier lukt om op te starten en in te loggen, kan je de BlazeFind Remover gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie hulp. Met Ubuntu heb ik alles kunnen redden, goede tip.

Ik heb wel een productherstel moeten doen, het was op geen enkele manier mogelijk om aan te melden.

De harde schijf is nu normaalgezien leeggemaakt dus ik veronderstel dat alles wel ok is nu.

Mijn vriendin had de laatste tijd wel last van contactpersonen die automatisch werden teogevoegd aan haar hotmail account.

Ik weet niet of ik toch nog iets moet ondernemen om zeker te zijn dat alles in orde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.