Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik m'n computer gisterenavond terug opstartte merkte ik dat de cpu koeler toch wel vrij snel ging, dus heb ik met het programmatje core temp even gemeten wat de temperaturen waren. Deze waren tussen de 58° en 65° C Idle. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? de cpu koeler zit goed vast.

• Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik denk zelf dat de koeler gewoon niet bedoelt is voor de wat meer high-end processoren en dat hierdoor de temperatuur flink hoger ligt. Deze temperaturen zijn gewoon abnormaal hoog en dit hoort zeker niet de bedoeling te zijn.

Geplaatst:

Zit er niet teveel koelpasta tussen de koeler en de cpu of zelfs geen of te weinig?

Als die geassembleerd is door Azerty dan zou ik zeker hen erop aanspreken en daar het probleem melden,kwestie van garantie!!

Geplaatst:

Maar dan moet die hem alweer terug sturen. Lijkt me een beetje vervelend om dat iedere keer te doen.

Maarja die idle temp van 55 is gewoon te hoog dat is iets wat je van een stock koeler mag verwachten.

Ik heb er zo geen verklaring voor al kan ik wel gissen dat het met de contact oppervlak van de koeler te maken heeft, wie weet hebben ze er teveel of weinig pasta opgedaan dat zou geheel mogelijk zijn.

Geplaatst:

Kan het niet zijn dat het aan de kast ligt dat het teweinig airflow heeft?

Ik zelf heb onlangs nog een computer voor ons samengesteld met dezelfde processor en ik dacht dat het 45° was.

Maar dan wel een andere koeler.

Geplaatst:

Ik denk niet dat het een airflow probleem is, gezien de hoeveelheid koelers die in de kast zitten. Ik denk echt dat het probleem bij de koeler ligt, misschien een uiterste maar dat de voltage voor de processor te hoog staat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.