Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

De laatste tijd loopt mijn laptop vaak vast, ik vermoed door teveel warmte

Dit zijn de temperaturen die Speedfan aangeeft: (in rust :))

GPU: 68

HD0: 48

Temp1: 57

Core 0: 44

Core 1: 44

Core: 68

Ambient: 0

Wanneer ik game gaat die GPU wel de hoogte in, tot 75-76.

Ik vermoed dat het een warmte probleem is omdat het bijna altijd tijdens het gamen is dat hij vastloopt, en hij soms ook pas wil restarten wanneer ik hem enkele minuten laat afliggen (= afkoelen)

Iemand tips ? ik heb al wat stof verwijderd en pootjes eronder gezet maar weinig effect...

Het is een Acer Aspire 5920g trouwens

Dank

Geplaatst: (aangepast)

Is het vast lopen/bevriezen dat hij doet of herstarten?

Wat die GPU temperatuur betreft die valt nog binnen de normale grenzen.

De core temperatuur daarentegen is vrij hoog,ik ga even opzoeken hoe warm hij mag worden.

Kunt u even het volledige serie/type nr. doorgeven?(bv ASPIRE 5920G-303G25BN)

Er zijn namelijk verschillende type's van de 5920G.

aangepast door Jean-Pierre
Geplaatst:

Volledige naam: Acer Aspire 5920G-302G16N

Hij loopt gewoon volledig vast, ctrl-alt-delete werkt zelfs niet, kan enkel nog opnieuw opstarten

Geplaatst:

Temperatuur lijkt niet het probleem te zijn.

Welke windows staat er op?

Als je weet wanneer het probleem begonnen is zou je eventueel met systeemherstel kunnen terug gaan naar een datum van voor het probleem.

Geplaatst: (aangepast)

Oorspronkelijk Vista, mijn vader heeft er in januari XP op gezet

In december vorig jaar heb ik hem trouwens binnengedaan bij Acer, wegens redelijk om zeep. Daar hebben ze dan de grafische kaart vervangen. Misschien dat het probleem daar weer zit?

EDIT: even een kleine update: ik probeer nu enkele stabiliteitstesten uit te voeren voor mijn grafische kaart, maar hij slaagt er niet in een test te voltooien (loopt altijd vast :-))

Dus ik vermoed dat het probleem toch daar weer zit? Heb al drivers zitten updaten maar geen succes

aangepast door crudo
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.