Ga naar inhoud

Netwerk opslag methode

Walliew

Aanbevolen berichten

Geachte mede pc fanaten.

Ik ben aan het kijken voor een uitbreiding op mijn netwerk opslag, dus geen pc meer die hele dagen staat te draaien in een verloren hoekje (meterkast) maar een geheel andere (NAS) oplossing.

Mijn oog is hierbij gevallen op de Linksys by Cisco NSLU2.

post-1126-1417704075,9692_thumb.png

Deze dus. Kan op de router worden aangesloten via kabeltje, aansluitingsmogelijkheden voor 2 externe harddisks van om het even welke opslagcapaciteit.

Nou heb ik alleen gehoord dat eigenlijk dit apparaat voor Linux zou zijn?

Iemand die daar meer van weet? Ik draai Windows 7, zie ook dat er diverse upgrades zijn die ervoor zouden moeten zorgen dat het draaien met Windows 7 wel zou moeten kunnen maar ben wel wakker geworden hierdoor.

Dus met Cisco aan het chatten gegaan, geen echt antwoord gekregen, het internet afgezocht (weekje of wat bezig nu) maar niet echt een antwoord.

Vraag is dus, kan de NSLU2 van Cisco nou wel of niet probleemloos draaien met Windows 7 Pro, 32 bits.

Ik hou het (wil hem te graag hebben denk ik) op van wellus!

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heel Nederland afgezocht en een mailtje naar Linksys gestuurd, wacht nog op antwoord, want de NSLU2 kan ik nergens vinden waar ik hem zou kunnen aanschaffen.

Een volledige NAS server is een oplossing, stuk duurder en neemt ook veel meer plek inbeslag. Met daarbij dat die vaak zonder schijven ook al duur zijn. Plus de kwaliteitsverschillen die je hebt....duurder is niet altijd beter!

Iemand hier op het forum die zo'n NSLU2 te koop weet te staan?

Lijkt me een pracht oplossing om als toevoeging op het netwerk te hebben.

Ben ook bezig geweest met Dualband routers van Cisco, DUal N-band (2,4 en 5 Gigahertz) en er is er eentje die voorrang geeft op de 5 gig band aan media verplaatsingen. Om dus een goede kwaliteit te krijgen zonder haperingen e.d.

Mijn schoonzon heeft dezelfde en nu blijkt dus dat een externa harddisk die op de USB 2.0 poort zit, snel data in de router propt maar in de router wordt de boel flink vertraagd zodat de draadloze overdracht toch tegenvalt.

Zeker met spelletjes en films. Zit hem puur 'in de router' het netwerk is snel, de harde schijf is snel (aangesloten op de pc en no problem) dus de router doet hier iets niet goed.

Kwestie van updaten van de router dat iemand weet? We kunnen namelijk niet vinden wat dan geupdate moet worden, is bijgewerkt volgens ons.

Maar die router zou anders ook een oplossing kunnen zijn, heeft 1 USB 2.0 aansluiting dus daarop externe opslag is ook een mogelijkheid + ik heb gelijk een snelle router. Heb nu een ouwe Netgear, niets mis mee maar gaat al jaren mee, te traag vaak voor mij laptop en die vindt hem dan niet in het opstart proces. Pc zit via een kabel, vindt ik zelf gewoon lekkerder en die neem je ook niet mee door heel het huis en daar buiten.

Het gaat dan om deze: Linksys by Cisco Draadloze Simultaneous Dual-N Band-router WRT610N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, de NSLU is dus een no go.

Is End of Life product inmiddels, wordt niet meer gemaakt.

Dus maar naar wat anders gekeken, wordt het NAS of een home server. De laatste dan maar, volledig baas in eigen buik blijven en niet op de NAS inloggen via bijv. een site van NetGear of zo.

Moet je naar mystoria.com of zo om te kunnen inloggen. Kost je dan wel weer een dollar of 30 per jaar.

Tel dat bij elkaar op en het bedrag blijft duurder en duurder worden.

Home Server met Windows Home Server erop, Windows op de PC en draaien maar (hoop je dan toch :-) )

't Is inmiddels wel een stijgend kostenplaatje geworden, NSLU had ik voor nog geen €35 kunnen bekomen maar biedt ook niet wat ik wil. Van Linksys diverse leuke opties aangereikt gekregen maar allemaal NAS met dezelfde inlogproblematiek.

Wil ook geen ouwe pc in de meterkast, vreet stroom en veels te groot.

Leuke HP server gezien met 4 HB bays, formaat maakt niet uit.

post-1126-1417704081,9034_thumb.jpg

Deze dus.

Maar nog ff sparen want is een flinke factor duurder, tegen de €450 inclusief btw.

Dus das nog even ook een no-go :sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.