Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al enkele dagen heb ik probleem om de laptop opte starten. Hij blijft hangen bij "opstartherstel" en dat kan een tijdje duren. Via systeemherstel probeer ik naar het laatste herstelpunt te gaan, ook hier kan ik windows niet starten.

Had al probleem met IE, die constant een foutmelding gaf, via Crome en Mozilla kon ik gewoon online.

Een Crash lijkt me niet omdat hij vrijdag toch gewoon opstarte, daarna niet meer. Wat kan hier de oorzaak zijn? Kan ik via de DOS prompt naar Windows?

Geplaatst:

Bedankt voor uw reactie.

Even kort schetsen.

1)Na opstarten krijg ik;

-opstartherstel (aanbevolen)

-windows normaal starten

2)Dan loopt opstartherstel.

3)--> Informatie over dit probleem verzenden (aanbevolen)

-->niet verzeden

4a)Deze computer kan niet automatisch worden hersteld

-->Diagnose - hersteldetails

--> sessiedetails

4b)-->Geavanceerde opties voor systeelherstel weergeven

--> opties voor systemherstel

-->opstartherstel

-->systeemherstel

-->windows compleet terugzetten

-->hulpprogramma windows geheugencontrole

-->opdrachtprompt

-->Vaio herstelcentrum

Via systeemherstel wou ik terugkeren naar het laatste herstelpunt, die worden we weergegeven, maar opstarten lukt niet.

Bij het opsarten heb ik beide mogelijheden geprobeerd, tevergeefs (opostartherstel & gewoon starten).

De laptop is Sony Vaio VGN-FZ21N - Windows Vista - kan wel in veilige modus (beperkte programma's) maar opstarten van veilige modus naar gewoon opstarten ken ik niet. Opstarten vanaf opstartCD/DVD, hier heb ik géén kennis van.

Geplaatst:

Ga naar het opdrachtprompt (4b), typ chkdsk /R en druk enter.

Er zal nu een schijfcontrole worden uitgevoerd en de gegevens op de beschadigde plekken worden zo mogelijk gerecupereerd.

Wees geduldig want deze schijfcontrole kan een tijdje duren.

Na de schijfcontrole de pc herstarten.

Als de pc nog steeds niet normaal opstart, ga dan weer naar het opdrachtprompt.

Typ fixboot en druk enter

Typ fixmbr en druk enter

Herstart de pc.

Geplaatst:

Via opdrachtprompt kon ik géén van beide functies ingeven. Ik was niet gemachtigd, "U:\users\gebruikersnaam>"

Bizar genoeg start de laptop soms gewoon wel op, andere dagen moet ik uren opstarten zonder resultaat.

Momenteel werkt deze normaal, zo heb ik schijfopruiming & defragmentatie uitgevoerd. Voor de normale

opkuis CCleaner - Spybot & -AVG - en Malwarebytes geupdated en laten lopen. (gebeurt een paar keer per week)

In bijlage de log van Malwarebytes, meerdere infecties. Ik heb Malware meerdere malen laten lopen en opgekuist,

niet de snelle scan, maar de ganse scan (+/- 2 uur). Meerdere infecties, deze pc is niet clean denk ik.

Kan iemand die log ontleden? Moeten er nog zaken gebeuren qua beveiliging?

mbam-log-2010-08-02 (11-58-54).txt

mbam-log-2010-08-02 (11-58-27).txt

Geplaatst:

Het log van mbam geeft aan dat er enkele infecties verwijderd zijn.

Je mag nog het volgende doen.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Geplaatst:

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc stop CLTNetCnService

Druk op Enter.

Ga naar Start – Uitvoeren/Zoekopdracht en tik in: sc delete CLTNetCnService

Druk op Enter.

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)

O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Program Files\Ask.com\GenericAskToolbar.dll

O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende programma Ask.com via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map : C:\Program Files\Ask.com

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.