Ga naar inhoud

pc blijft hangen tijdens nieuwe intall.

Gast peter-al

Aanbevolen berichten

Gast peter-al

Hallo iedereen.

ik heb een pc gekregen van een maat,ik wist dat er moeilijkheden aan de pc was.

en nu is mijn vraag of jullie weten wat ik moet doen om dit in orde te krijgen.

De naam van mijn moederbord is een GA-K8NSC-939 dit is de site GA-K8NSC-939 - GIGABYTE - Support&Download - Motherboard - Driver

de hardware is geformateerd

ik start hem op via cd-rom (vista) om hem terug te installeren,

Ik kan hem installeren: geef mijn productie code in en zodra hij bestanden wil installeren stopt hij op 8 % en dan loopt hij vast,kan niets meer doen met mijn toetsenbord.

moet constant herstarten (knop)en elke keer loopt hij terug vast er zitten 2 koelers in,dus warm is hij niet;er zit 3gb geheugen in, harde schijf is een ?? .

weet nu niet of mijn bios goed is ingesteld. heb al eens de battery uitgehaald a 20 sec en terug ingestoken,niets, hij loopt terug vast.heb op vele site's aan het zien geweest hoe mijn bios moet staan ongeveer,heb dat ook geprobeerd maar loopt steeds vast tijdens installeren.

ik heb geprobeerd om goed uit te leggen en wat ik al gedaan heb om hem aan de praat te houden maar je ziet dat het mij niet lukt.

is er iemand die het mss wel weet wat ik moet doen.

gelieve in het nederlands te vertellen, en niet in computertaal, ken veel maar niet alles hé :-)

aangepast door karel
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In 2008 is er nog een bios update.

Ik zou het eerst updaten maar ik zou onderstaande eerst proberen:

Download dit:

Browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Daarna Vista installeren.

Het kan best mogelijk zijn dat de dvdrom stuk is alhoewel het wel werkt als je dvd erin doet.

Het werkt dan wel maar tijdens het kopieeren wordt het warm en dan valt het stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peter-al

hallo;hier ben ik weer.

het is niet opgelost via update nieuwe bios.

Heb dus het bestand gedownload-uitgepakt en daarna op cd gezet.

heb mijn pc opgestart en cd ingestoken, maar hij doet niets. aré ik zie toch niets gebeuren.(en hij loopt soms vast)

Heb wel een tijdje terug eens ook via de site van gigabyte waar je upgrade bios kan ophalen,heb het opgehaald en op diskette gezet,en heb via diskette geprobeerd (f8)als je in bios zit. deze heeft wel iets gedaan,had een hele andere versie van bios staan.

maar met dat nieuwe bios bleef hij ook soms vast zitten.

terug opgestart en eens mijn vista cd-rom ingestoken ik kon opstarten via cd-rom maar geraakte niet verder dan een blauwe scherm waarop er iets opstond (stop: en heel wat cijfers)

Ik zou graag eens weten of ik iets verkeerd heb gedaan omdat het niet via de cd-rom is gegaan?

en nog een vraagje als ik mss op een usb stick zet en in bios instellen dat hij via usb moet gaan zal dat ook gaan?

laat je aub iets weten als je een oplossing heeft voor mij

gelieve stap voor stap uit te leggen.

dat het niet moeilijk te verstaan is.

dank u alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peter-al

nee heb het gewoon ge-installeert mocht zeker niet ?

---------- Post toegevoegd om 10:30 ---------- Vorige post was om 10:28 ----------

maar weet niet of daar het probleem zal zijn, als dat toch zo is,kan ik het terug zetten naar mijn vorige bios?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook mogelijk kan een oorzaak zijn is een krasje op de cd waardoor een bepaald bestand niet goed leesbaar is, en het systeem vastloopt. Maar die kans lijkt me eerder klein.

Kan je ook meer info geven over de historie van de pc? Je verteld dat bij uw kennis reeds problemen waren? Dewelke, misschien kunnen we daaruit de oorzaak uit afleiden.

Heb je de mogelijkheid gehad om de volledige STOP-code te noteren op het blauwe-sherm?

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peter-al

ja er zitten krassen op mijn cd-rom maar hij werkt nog goed.

hoe weet ik dat? tis zo, vandaag is de computer waar ik nu op werk de harde schijf kapot gegaan,hoe dat komt weet ik niet,is hij kapot weet ik dus ook niet?

heb dus een andere harde schijf ingestoken en terug moeten installeren en alles ging goed.deze computer werkt terug perfect.

mijn tweede pc die ik heb gekregen,steekt nu ook een andere harde schijf in, die via sata verbinding werkt ofzoiets in de aard,

bios vindt deze harde schijf + mijn cd-roms.

heb eens terug mijn battery uitgehaald een 20 tal sec. terug ingestoken en herstart.bios ok ??? maar ben niet zeker.

alles vindt hij: mijn harde schijf + cd-rom , heb mijn boost op cd-rom gezet en de rest uitgeschakeld dat hij alleen de cd-rom doet,heb safe gedaan en terug herstart maar als hij tot mijn cd-rom komt vb boost via cd-rom dan blokkeert hij en alles hangt vast.

ik heb ook nog een andere pc heb ze ook laten nakijken maar ze zeggen dat mijn moederbord kapot was omdat hij geen harde schijf vindt, en die harde schijf zit nu in die pc die blijft hangen constant.

probleem is nu dat hij elke keer vast loopt voor de rest kan ik er niet veel over vertellen.

kan het mss door die bios upgrade zijn dat hij nu constant vast hangt?

maar dinsdag komt er iemand kijken één van jullie gasten Jonathan (superjona) via de stip.

maar als je toch weet wat het probleem is laat het mij gerust weten.

dank al op voorhand

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kom dus dinsdag bij je op bezoek ;-)

Oké, heb je die foutmelding op het blauwe scherm kunnen opschrijven ?

Vermoedelijk gaat het om je moederbord of harde schijf. Heb je toevallig een andere Windows DVD liggen, eentje die je misschien kan lenen ? (Zolang je je eigen code gebruikt is alles legaal)

groeten en tot dinsdag,

Jonathan

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast peter-al

hey,

1. ik heb geen blauwe scherm meer gekregen twas 1 malig blijkbaar.

2. harde schijf kan goed zijn,maar de vorige harde schijf die eerst erin zat,ligt nu in mijn oude pc en daar werkte hij wel, die andere is kapot denk ik want die vindt hij niet meer.

dus twijfel ik aan het harde schijf. maar heb nog twee andere harde schijven hier liggen. dus optie genoeg :P.

3. nee spijtig genoeg heb ik geen andere vista ook geen kopie :s.

maar normaal gaat hij nog goed want ik heb hem vandaag nog gebruikt om mijn oudere pc te formatteren en te installeren.

4.heb nog een kas met moederbord Gigabyte GA-K8NXP-SLI maar als ik die opstart begint hij te tuuten vb tuuuut 5 sec dan terug tuuut enz....hievan denk ik dat de moederbord kapot is. kan dat zo zijn?

5.de moederbord waaraan jij gaat kijken is een GA-K8NSC-939 dat je al wat kan voorbereiden tegen dinsdag :D

op begin toen ik hem gehaald heb stak ik gewoon mijn cd-rom van vista in,hij start op maar als hij wilde downloaden liep hij vast op 8 %.

heb dus hier hulp gevraagd en opgevolgd toen wist ik nog niet dat jij zou komen had vandaag pas telefoon gekregen.

heb dus bios update gedownload op deze site GIGABYTE GA-K8NSC-939 | Emaplaadid - BIOS en bios op diskette gezet.

heb deze kunnen updaten ,had een heel ander bios dan ter voren.maar nu denk ik dat ik dit nooit had mogen doen.

via bios en dan moest ik op f8 klikken en zo heb ik de nieuwe bios erop kunnen zetten.

maar nu weet ik het niet meer elke keer als ik opstart blijft hij hangen.

ps:hoop eigenlijk dat jij een oplossing kan vinden,en ben je bang voor een vogeltje, er vliegt bij ons ééntje los uit zijn kooi lol.

dat je niet verschiet als hij hier rond vliegt.

grtz peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.