Ga naar inhoud

Problemen na bluescreen

Gast steph

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

Ik zit hier met een (redelijke) nieuwe acer aspire 5920G. Dit weekend getest geweest op een lan, waar ik na enkele uren een bluescreen kreeg tijdens een spelletje. Het was ff gedaan met spelen en prutsen (laptop werkte totaal niet meer mee). Dag erna geen problemen meer ondervonden, tot ik thuis kwam en bij het opstarten al enkele problemen de kop op staken:

- beeldschermresolutie verspringt telkens bij het (her)opstarten naar een lagere resolutie. Ik vind de reden hiervoor niet..

- de laptop maakt een raar geluid, ik ben er vrij zeker van dat dit de koeling niet is. Dit geluid duurt ongeveer 10min en gaat dan over. Is dit de moederbord?Harde schijf? Kan dit kwaad?

Ik ben niet echt een leek op pc gebied, maar hier zit ik toch wat met mn handen in mn haar..

Het feit dat die bluescreen verschenen is in vista is denk ik niet zo'n goed teken.. :?

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het plan als ik geen oplossingen vind en de problemen aanhouden. Het probleem is echter dat de laptop van een groothandelaar komt en zich onthoudt van de garantie. Hierdoor moet ik rechtstreeks bij acer in Nederland de laptop binnendoen bij problemen.. daar formatteren ze hem gewoon, iets wat ik thuis ook kan doen (hij is dus al eens binnen geweest)

De meeste raden mij echter aan om gewoon win xp te installeren omdat sommige probs mss aan vista liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat over die problemen die je in vista wel hebt en in xp niet dat is wel zo.

maar als je een zoemend geluid hoord zou dat eerder een stuk hardware zijn.

je zou opnieuw vista er op kunnen zetten (of xp) en kijken of alles dan wel stabiel draait en of dat geluid er dan niet meer is.

ik had namelijk vorge week een pc die gemaakt moest worden, maakte een raar ratelend geluid (hardeschijnf, maar was net nieuw) xp der opnieuw opgezet en geluid was weg.

je weet dus nooit echt precies wat het is.

probeer dus eerst eens xp er eens terug opnieuw op te zetten en probeer als dat nog niet werkt eens contact op te nemen met acer voor garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zoemend geluid kan van een FAN komen dit had ik namelijk ook met een videokaart van mij, de fan ervan was kapot en had er een custom made FAN opgezet (natuurlijk weer te groot dus het zag er echt niet uit :mrgreen: ) en toen begon het zoemende geluid.

misschien is dit ook wel in jouw laptop maar als dit het geval is zou ik er naar ACER mee gaan zodat als het misshien bij jou fout gaat dat je niet de laptop gelijk hoeft weg te gooien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van dat veranderen van schermresolutie bij opstarten.

Dit heb ik ook wel is gehad, en volgens mij voordat ik dat had, had ik ook last van BSOD's.

Het probleem kwam niet meer naardat ik XP opnieuw had geinstalleerd.

Dus ik denk dat er op 1 of andere manier net als bij jou ook een bestand gewist is, waardoor de schermresolutie niet blijft vasstaat.

Ik raad je aan om maar XP te installeren, dan is ook je laptop gelijk geformatteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.