Ga naar inhoud

Problemen na bluescreen

Gast steph

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

Ik zit hier met een (redelijke) nieuwe acer aspire 5920G. Dit weekend getest geweest op een lan, waar ik na enkele uren een bluescreen kreeg tijdens een spelletje. Het was ff gedaan met spelen en prutsen (laptop werkte totaal niet meer mee). Dag erna geen problemen meer ondervonden, tot ik thuis kwam en bij het opstarten al enkele problemen de kop op staken:

- beeldschermresolutie verspringt telkens bij het (her)opstarten naar een lagere resolutie. Ik vind de reden hiervoor niet..

- de laptop maakt een raar geluid, ik ben er vrij zeker van dat dit de koeling niet is. Dit geluid duurt ongeveer 10min en gaat dan over. Is dit de moederbord?Harde schijf? Kan dit kwaad?

Ik ben niet echt een leek op pc gebied, maar hier zit ik toch wat met mn handen in mn haar..

Het feit dat die bluescreen verschenen is in vista is denk ik niet zo'n goed teken.. :?

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het plan als ik geen oplossingen vind en de problemen aanhouden. Het probleem is echter dat de laptop van een groothandelaar komt en zich onthoudt van de garantie. Hierdoor moet ik rechtstreeks bij acer in Nederland de laptop binnendoen bij problemen.. daar formatteren ze hem gewoon, iets wat ik thuis ook kan doen (hij is dus al eens binnen geweest)

De meeste raden mij echter aan om gewoon win xp te installeren omdat sommige probs mss aan vista liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat over die problemen die je in vista wel hebt en in xp niet dat is wel zo.

maar als je een zoemend geluid hoord zou dat eerder een stuk hardware zijn.

je zou opnieuw vista er op kunnen zetten (of xp) en kijken of alles dan wel stabiel draait en of dat geluid er dan niet meer is.

ik had namelijk vorge week een pc die gemaakt moest worden, maakte een raar ratelend geluid (hardeschijnf, maar was net nieuw) xp der opnieuw opgezet en geluid was weg.