Ga naar inhoud

Probleem met volumemixer gevolgd door foutmelding(en)


Tashla

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben al een tijd opzoek naar oplossingen voor dit probleem, ben van forum naar forum doorgestuurd. en nu zal ik ook hier mijn probleem eens neerleggen, tot mijn grote spijt heb ik zelf nog geen oplossingen kunnen vinden.

Even een paar dingen:

Het betreft een Acer Aspire 7715z (laptop)

met Windows 7 Home Premium x64

Ik heb al gemaild met Acer,

maar het enige wat ik kreeg was een klein bestandje met standaard handelingen die helemaal niks uitmaakten...

Ik weet niet wanneer deze problemen begonnen zijn, maar ik kwam er pas een tijd geleden achter.

Als ik de Volume mixer open in Windows 7 (Witte speaker icoontje) geeft hij me de volume mixer weer

afbeelding1.jpg

Zoals je al ziet in het plaatje heb ik wat dingen omcirkeld, Die 2 icoontjes zijn Knoppen die je kunt aanklikken, Als je ze aanklikt open ze een bijbehorend scherm, Oftewel voor Gewoon volume of Systeem Geluiden.

Hij opent het scherm netjes, maar voordat ik ook iets kan doen krijg ik een foutmelding en word ik afgemeld!

afbeelding2.jpg

afbeelding3.jpg

afbeelding4.jpg

Het is meestal één van die foutmeldingen, En in het logboek verschijnen 5 Fouten. allemaal betreffende die foutmelding met allen geen oorzaken.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder:

*Geluidskaart Driver Verwijderen en Opnieuw Installeren (Geen Effect)

*via Configuratiescherm > Systeem uitzetten dat de computer opnieuw moet opstarten bij een fout (Geen Effect)

*Gemaild met Acer Support (Geen Effect)

*Gegoogled voor Oplossingen (Geen Effect)

ongeveer hetzelfde probleem doet zich ook voor als ik mijn USB Hoofdtelefoon in de USB poort steek.

De Hoofdtelefoon Schakeld in, krijgt stroom, en dan volgt er een van de bovengenoemde foutmeldingen.

Wat mij opvalt, is dat VOORDAT het Probleem zich voordoet, Alles werkt. De volume mixer gaat open en in het Configuratiescherm staat netjes een Icoontje voor Realtek HD Audio Manager

Maar NADAT hij een foutmelding heeft gegeven, Is mijn volume mixer Zwart, gewoon geen Inhoud, geeft apparaatbeheer aan dat er Geen Audioapparaten geïnstalleerd zijn.

En is het icoontje voor Realtek HD Audio Manager in Configuratiescherm Weg.

Dus vandaar dat ik hier mijn vraag post.

Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is en wat er aan gedaan kan worden.

Met vriendelijke groet,

Tashla

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Staat de Plug And Play service ingesteld op "Automatisch" in je Services? Want dit moet zo. Of handmatig, maar zeker niet uitgeschakeld. Misschien dat deze service dus per ongeluk uitgeschakeld staat?

Services zijn afhankelijk van andere services. Dus als een bepaalde service is uitgeschakeld, heeft dit ook invloed op andere services die ervan afhankelijk zijn. Vandaar dat je inderdaad verschillende foutmeldingen kunt krijgen.

Ik zou alle services terug naar standaardwaarden brengen:

http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

Scroll door bovenstaande website naar onder, tot je aan die lange lijst komt met als titel "Black Viper's Windows 7 Service Configurations".

Kijk dan naar de kolom DEFAULT Home Premium (4de kolom). Zorg dat de services bij jouw zo staan zoals in die kolom.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch die lijst van hierboven even checken en zorgen dat AL die services terug op default waarden staan; ik weet het, het duurt een tijdje eer je door die lijst bent...

Als dat niet helpt, is het misschien de geluidsdriver maar ik dacht die altijd door Windows automatisch herkend werd.

Zie eens of volgende services als opstarttype "Automatisch" hebben in je Services:

DCOM Server Process Launcher --> opstarttype : automatisch

Power --> opstarttype: automatisch

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op het moment mn laptop hier naast mijn gewone PC staan, ben bezig die lijst door te nemen, zodra ik ermee klaar ben zal ik het even laten weten :).

En inderdaad, Windows herkend de drivers automatisch, Heb al geprobeerd de drivers te verwijderen en opnieuw erop te zetten, maar dat werkt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben je al een beetje voor, maar als je ermee klaar bent kunnen we gaan zien dat de foutmeldingen misschien het gevolg is van malware op de computer. Je moet dan volgende stappen uitvoeren:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Scan".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Daarna wordt het logje dat je dan post, geanalyseerd door een van onze specialisten op dit vlak, namelijk kape.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles nagelopen uit die lijst, op een paar WLAN dingen na staat alles zoals het hoort.

En hier zoals gevraagd het HJT Logje

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 0:19:52, on 29-7-2010

Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe

C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x86\mwlDaemon.exe

C:\Windows\PLFSetI.exe

C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

C:\Users\Glenn\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

C:\Program Files (x86)\EgisTec Egis Software Update\EgisUpdate.exe

C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Acer Arcade Deluxe\ArcadeDeluxeAgent.exe

C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\PlayMovie\PMVService.exe

C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe

C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe

C:\Users\Glenn\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = iGoogle Redirect

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = iGoogle Redirect

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = iGoogle Redirect

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: (no name) - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - (no file)

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\Program Files (x86)\Launch Manager\LManager.exe

O4 - HKLM\..\Run: [EgisTecLiveUpdate] "C:\Program Files (x86)\EgisTec Egis Software Update\EgisUpdate.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NortonOnlineBackupReminder] "C:\Program Files (x86)\Symantec\Norton Online Backup\Activation\NobuActivation.exe" UNATTENDED

O4 - HKLM\..\Run: [ArcadeDeluxeAgent] "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Acer Arcade Deluxe\ArcadeDeluxeAgent.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PlayMovie] "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\PlayMovie\PMVService.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [spybotSD TeaTimer] C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

O4 - Startup: Dropbox.lnk = C:\Users\Glenn\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - (no file)

O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - (no file)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe

O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: Acer ePower Service (ePowerSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer ePower Management\ePowerSvc.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)

O23 - Service: GRegService (Greg_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Registration\GregHSRW.exe

O23 - Service: Intel® Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe

O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)

O23 - Service: MyWinLocker Service (MWLService) - Egis Technology Inc. - C:\Program Files (x86)\EgisTec\MyWinLocker 3\x86\\MWLService.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: NTI Backup Now 5 Backup Service (NTIBackupSvc) - NewTech InfoSystems, Inc. - C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BackupSvc.exe

O23 - Service: NTI Backup Now 5 Scheduler Service (NTISchedulerSvc) - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files (x86)\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\SchedulerSvc.exe

O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)

O23 - Service: TeamViewer 5 (TeamViewer5) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version5\TeamViewer_Service.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)

O23 - Service: Updater Service - Acer - C:\Program Files\Acer\Acer Updater\UpdaterService.exe

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)

O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)

O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)

O23 - Service: Windows Media Player Network Sharing Service (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--

End of file - 9234 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - (no file)

O18 - Protocol: dssrequest - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - (no file)

O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.