Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog 1 vrije IDE-aansluiting waarop momenteel de harde schijf als 'master' is aangesloten. Die zou ik willen gebruiken om een extra CDRom drive als 'slave' op aan te sluiten. Kan dit zonder nadelige gevolgen :confused: ? Dank bij voorbaat voor alle nuttige tips !:)

Geplaatst:

dit kan inderdaad zonder nadelige gevolgen.

u kunt de cd drive gewoon aansluiten aan de kabel waar uw hardeschijf ook op zit.

als er vragen zijn over het aansluiten dan horen wij dat uiteraard vanzelf ;)

Mv.Gr

Yannick

Geplaatst:

Bedankt Yannick ! Ik was een beetje ongerust daar de handleiding van mijn moederbord (nog een oude ABIT BL7) afraadt zgn. 'trage media' (zoals een CDRom-drive) op dezelfde IDE van de harde schijf aan te sluiten.

Martin

Geplaatst:

als je niet zeker weet wat je aan het doen bent kun je de cd/dvd speler ook als CS zetten (Cable Select) deze zorgt dan zelf op welke manier hij zich moet instellen:

primairy master

primairy slave

secondairy master

secondairy slave

in jouw geval moet jouw cd/dvd speler (als je hdd je OS schijf is) een Primairy slave zijn

(als je hdd op diezelfde kabel niet je OS is) dan wordt hij Secondairy slave

met CS (Cable Select) stelt hij zich zelf automatisch in maar dit heeft weer gevolgen tot de opstartsnelheid, omdat hij zich nog moet initialiseren met de bios en de bios weer met de pc.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.