Ga naar inhoud

Laptop melding system not found

Gast wjhradings

Aanbevolen berichten

Gast wjhradings

Beste Kweezie Babbit,

ik heb van een veiling een laptop gekocht. er hing een briefje aan met de tekst schoongemaakt. bij het opstarten kreeg ik de tekst 'no system found' kan iemand mij vertellen wat dit zou betekenen en of helpen wat ik hier aan kan doen. er zit een originele sticker op van Windows XP. ik hoop van je te horen met. vriendelijke groeten Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kan zien op de sticker om welke XP het gaat (home of Pro) kan je proberen met de keycode op de sticker die versie te installeren. Hiervoor heb je natuurlijk wel de juiste installatieschijf nodig.

Je kan ook een windows 7 kopen en die installeren maar dan zou je vooraf moeten weten of de hardware krachtig genoeg is voor win7.

Om welke laptop gaat het? Heb je het merk en het modelnummer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wjhradings

Beadankt voor je snelle reactie. het is een Hp Compaq laptop type NA 9010 op de licentiesticker staat de code:Geen keycode geven. Het is een Laptop die in de industrie is gebrukt volgens mij werkt deze razend snel. behalve nu dan haha

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op en druk op DEL of F1 of F2

Bij tab boot moet je de cdrom of dvdrom als eerst boot zetten.

Uit bios met F10 en yes of ja klikken.

Start de computer op en zet de XP in de cdrom of dvdrom.

Na goedkeuren van F8 moet je formateren kiezen en daarna zal het beginnen te installeren.

Wanneer computer weer wordt opgestart niet op toets drukken en dan zal de installatie verder gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wjhradings

Beste Stegisoft,

Gisteren heb je me bovenstaand antwoord gegeven. Ik begrijp niet alle technische aanwijzingen. zoals: bij tab boot de cd of cd rom boot zetten, zou je me dit uit willen leggen. wat is bios? bij de laptop heb ik geen cd meegekregen. als ik een andere cd van windows erin stop dan vraagt hij een wachtwoord. kan ik daar omheen?

Als ik de laptop start dan geeft F2 respons. dan komt er een melding 'media test check cabel' en daarna verschijnt weer de melding: operation System not found. verder kom ik niet. ik hop van je te horen. met vriendelijke groeten Willem.

aangepast door wjhradings
steeds weer geprobeerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wjhradings

Goede avond,

Misschien kan iemand mij nog een beetje verder helpen. Ik heb wat informatie gewonnen en ben in de bios geraakt. Door de Esc. kop in te drukken onder het starten lukte het. Daarna heb ik eerst de wachtwoorden aangepast, daar liep ik steeds tegen aan en kwam niet verder. Als ik de wachtwoorden toepas dan geraak ik in de bios. Ik heb ook een HD zelftest uitgevoerd. Het resultaat is - SMART- en - 00 Pass-. bij de mogelijkheid "Password required" heb ik 'disebled' gewijzigd in 'enebled', is dat goed?. Op het moment dat ik in het venster van de Hd zit begint het blauwe lampje( HD) op de Laptop te knipperen, dat is steeds uit geweest. Ook nu blijft het uit kan het zijn dat de HD stuk is of niet goed connected? Maar wat ik ook verder doe het windows programma verschijnt niet op mijn scherm. Ook heb ik een melding langs zien komen met: 'media test faillure'. kunt u me nog verder helpen? met vriendelijke groeten Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opties "password required" kan je beter op "disabled" zetten. Dan kan je zonder paswoord in het BIOS.

Als je de pc aanzet en normaal laat opstarten, geeft die dan een piepgeluid voor de melding "no system found"?

1 korte piep is normaal. Als er meer piepgeluiden zijn, noteer ze dan zoals een morse code (bvb kort kort lang) en zet de in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wjhradings

Hij geeft 1x een korte piep nadat ik de paswoorden heb ingegeven. Er komt dan geen melding meer maar een leeg scherm. Ik heb nu het password op 'disabled' gezet en opnieuw opgestart, er komt geen korte piep meer. Weer blijft het scherm leeg. de melding "no system found" komt ook niet meer. nogmaals opnieuw gestart - geen piep- wel een korte trilachtige brom. Als ik nu nogmaals opstart met F12 krijg ik weer die brom en dan het verzoek ctrl- alt-B te kiezen na een rijtje gegevens komt een melding 'media system faillure' dan de brom en hierna blijf het scherm weer leeg (kleur blauw) ik hoor alleen de ventilator die soms wat harder gaat. Als ik in de bios ben in het scherm waar ook de HD geregistreerd staat gaat er een led lampje (van de HD) , vooraan op de Laptop, fikkeren. Dat is de enige keer dat dit flikkerend brand voor de rest gaat het niet aan.

aangepast door wjhradings
nog een keer opgestart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.