Ga naar inhoud

backup via windows server 2003 over LAN

Paris

Aanbevolen berichten

Beste!

ik heb via mijn buur een servertje kunnen bemachtigen die ze gingen wegdoen wegens te klein.. Op de server staat windows server 2003.

Ik zou deze graag inrichten als homeserver.

Wat ik vooral wil is dat die server mijn homepc's over het Lan backupt en ze naar de server schrijft die met twee schijven in raid 1 draait. ik wil kunnen bepalen welke mappen gebackupt worden. Voor niets gaat de zon op dus het mag ook een betalende (wel niet onmenselijke) software zijn ;)

Misschien weet iemand goede software? Eigen ervaringen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens deze lijst bekeken.. en er staan inderdaad goede programmas tussen maar ik snap niet hoe je zo een connectie tussen server pc opzet.

Ik wil eigenlijk dat mijn server automatisch het commando tot een pc kan geven dat hij moet backuppen... Zodat al mijn pc thuis gebackupt worden zonder dat ik als er een schijf crasht zeg: Oh nee mij project van gisteren is nog niet gebackupt... Al deze backups worden dan op de server opgeslagen die in raid 1 staat en van die server maak ik dan af en toe een backup op een externe harde schijf...

De programmas die hier voorgesteld worden kan ik een backup wel wegschrijven naar de server maar bestaat er geen software dat de server de backups organiseert en laat uitvoeren? dus pc X moet backuppen: geeft melding aan pc X dat de backup gestart is. (en persoon kan gewoon verderwerken op de pc, of pc sluit pas af wnr backup afgerond is..)

Zo ben ik zeker dat er ten allen tijde een backup van gemaakt is..

bestaat zo iets of ben ik maar wat aan het verzinnen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij beschrijft, is een professioneel systeem dat in grote bedrijven gebruikt wordt en navenant dient betaald te worden, m.a.w. te duur voor thuisgebruik.

Dit systeem vereist ook dat alle pc's blijven aan staan. Als de geplande backup start om 01.00 uur, dan mag je de pc niet uitzetten om 17.00 uur als je stopt met erop te werken.

Het alternatief is om de pc's te configureren zodat ze zelf op geregelde tijdstippen een backup wegschrijven naar de server.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.