Ga naar inhoud

Cpu spikes

RubenDC

Aanbevolen berichten

Hey forum ik heb al een tijdje last van Cpu spikes. Ik heb al alles geprobeer om deze op te lossen maar heb hierbij nog geen vooruitgang geboekt. Ik heb nieuwe drivers geïnstaleerd, diagnostic tools gebruikt en kan het probleem niet vinden op mijn taskmanager. Ik kan de spikes zien op de "CPU usage history" maar kan bij de "processes" tab niet achterhalen welk programma er voor zorgt (gebruik high update speed).

Kan iemand mij helpen of raad geven.

Ik verlang terug naar de tijd waar ik een film kon bekijken zonder die Cpu storingen er tussen. :bawling:

[ATTACH]5749[/ATTACH]

[ATTACH]5750[/ATTACH]

post-21260-1417704083,651_thumb.jpg

post-21260-1417704083,6755_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb process explorer nu al een tijdje laten monitoren nu blijkt dat de cpu pieken 10 tot 20% van mijn cpu gebruiken en dat de computer op elk zo een lage piek voor een second blokkeert. Deze pieken zijn allemaal door DPC's en volgen snel op erlkaar. :sad

[ATTACH]5753[/ATTACH]

post-21260-1417704083,7473_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb even verder gezocht op het internet naar het probleem en ben tot de volgende oplossing gekomen. De DPC's komen door mijn wireless adapter van mijn pc, deze heb ik geupdate maar dat hielp niet. Ik gebruik geen wireless op mijn computer en heb deze dus uitgeschakeld. Resultaat geen Cpu spikes meer.

En merci Asus om mij voor te stellen aan "process explorer" dit programma was essentieel om tot mijn (soort van) oplossing te komen.

[ATTACH]5755[/ATTACH]

post-21260-1417704083,7698_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.