Ga naar inhoud

Steeds de melding dat iexplorer moet worden afgesloten, terwijl ik daar niet mee werk

Jacky2006

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem wat ik zeer storend vind. Ik gebruik al sinds een lange tijd de broser Firefox, dit omdat ik dan de handige toll add block plus kan gebruiken en hierdoor storende banners kan blokkeren.

Sinds een aantal dagen krijg ik geregeld als ik met Firefox op internet zit de melding: "iexplorer moet worden afgesloten, excusus voor het ongemak". Dit klik ik dan weg, maar binnen 5 minuten verschijnt het weer in mijn scherm. Ik vind dit raar, want ik gebruik internet explorer al een tijd niet meer. Bij het foutenrapport wordt gezegd dat het bestand "urlmon.dll" de boosdoener is, dit bestand krijg ik ook niet uit mijn pc.

Ik heb al een keer gekeken naar een oplossing en toen werd de mogelijkheid iets aan te passen in het menu van internet explorer, maar als ik die wil openen, lukt dat niet. Dan krijg ik opnieuw de melding dat iexplorer moet worden afgesloten, ik kom er dus niet eens in.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen, zodat die vervelende meldingen verdwijnen en wegblijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jacky2006,

hier ( http://www.pc-helpforum.be/f184/internet-explorer-werkt-niet-meer-22702/ ) vind je meer info.

Kijk zeker ook eens de invoegtoepassingen van IE na !

Invoegtoepassingen:

Er zijn heel wat invoegtoepassingen beschikbaar voor internet explorer. Sommigen voegen extra functionaliteit toe aan de browser, maar er zijn ook invoegtoepassingen die misbruik maken en zorgen voor popups, info stelen, of andere malware downloaden naar je computer.

Sommige van deze invoegtoepassingen kunnen de browser ook instabiel maken en laten crashen.

Internet explorer 8 heeft de mogelijkheid om te starten in een soort veilige modus waardoor het geladen wordt zonder de invoegtoepassingen.

Ga naar Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset en kies "Internet Explorer (zonder invoegtoepassingen)".

Een andere mogelijkheid is Internet Explorer te starten door onderstaand commando in te geven in het uitvoeren- of zoekvenster:

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff

Internet explorer zal nu geladen worden zonder de invoegtoepassingen.

Invoegtoepassingen waarvan je niet wil dat ze gebruikt worden, kan je ook uitschakelen.

Ga naar Configuratiescherm - Internetopties. Klik op het tabblad Programma's en kies voor "Invoegtoepassingen beheren".

Bij "Weergeven" zorg je dat geselecteerd is: Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt.

Selecteer de invoegtoepassing en bij "Instellingen" selecteer je Uitschakelen.

Doe dit voor alle invoegtoepassingen die je wenst uit te schakelen.

Wil je bepaalde ActiveX componenten verwijderen, dan selecteer je het ActiveX component en klik je bij ActiveX op de knop "Verwijderen".

Wanneer je dit gedaan hebt klik je op de knop "Ok".

Herstart Internet Explorer.

Heb je problemen met Internet Explorer, dan kan je de browser best een keer starten zonder de invoegtoepassingen.

Lost dit de problemen op, dan kun je de geïnstalleerde invoegtoepassing best eens van naderbij bekijken om de boosdoener op te sporen.

Schakel alle invoegtoepassingen uit. Herstart Internet Explorer.

Schakel één voor één de invoegtoepassingen weer in. Na elke invoegtoepassing die je hebt ingeschakeld, controleer je of je het probleem zich weer voordoet. Dit doe je tot je de boosdoener hebt gevonden.

Toitoitoi !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.