Ga naar inhoud

steeds spammailtjes

Jacky2006

Aanbevolen berichten

De laatste weken krijg ik van iemand met wie ik geen contact heb wekelijks en vaak zelfs vaker spammailtjes. Mailtjes van "je hebt geheime berichten ontvangen" of "je foto is gespot" en dat soort dingen. Ik krijg ze soms ook wel van anderen, maar daar is het maar heel af en toe maar van hem krijg ik ze erg vaak.

Ik heb de persoon in kwestie erop aangesproken, maar hij zegt er niks aan te kunnen doen. Nu weet ik dat dit soort mailtjes soms ongevraagd naar je contactpersonen gaan, dus ik heb hem ook al eens gevraagd of hij mij uit zijn contactpersonenlijst wil halen, maar dit doet hij niet. Ik heb het idee dat hij totaal geen actie onderneemt tegen dit soort mails en dat stoort me erg. Zo erg dat ik een nieuw mailadres had aangemaakt.

Ik heb hier zelf ook al een paar keer gezeur meer gehad met andere mensen uit mijn lijst, want die krijgen ze ook doorgestuurd.

Weet iemand misschien wat de beste oplossing hiervoor is, dat deze mailtjes stoppen van deze persoon (ik heb al zijn mailadres toegevoegd aan het lijstje voor geblokkeerde afzenders van hotmail, zodat er niet gemaild kan worden, maar hier gaan deze mails dwars doorheen.) Of is de enigste oplossing inderdaad een nieuw mailadres nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken zo ook enkele personen die dit aan de hand hebben. dit is een soort van virus, wat je er kan aan doen is voor mij tot nu toe ook nog onbekend, en zal deze thread zeker volgen :-)

als je dan toch een email adres aan maakt, kan je best een Gmail aanmaken (dit is de mail service van Google Inc.). Ik gebruik zelf een hotmail account voor msn gebruik. en een Gmail account voor e-mail gebruik. Gmail heeft een zeer goede spam filter, en zo kan je die berichten er gemakkelijk uitfilteren. ik geloof zelfs dat je van een Gmail ook een msn account kan maken als je dit zou willen, hiet ben ik wel niet 100% zeker van ;-)

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van je verhaal is het wel duidelijk dat de afzender van de mailtjes opgezadeld zit met een virus of enige andere besmetting, waardoor hij - ongewild, vermoedelijk - ongewenste berichten doorstuurt aan al zijn contactpersonen. Om deze besmetting en de SPAMberichten te doen stoppen, is ingrijpen op zijn PC noodzakelijk. Indien de betrokkene daar geen actie voor wil ondernemen, blijft hij/zij permanent berichten doorsturen van diezelfde aard. Zelf kan je daar weinig aan doen, je kan de betrokken afzender op je blacklist zetten (maar dat is iets wat niet altijd even effectief verloopt). De andere optie is natuurlijk een ander mailadres aanmaken.

Indien blijkt dat ook jij ongewenste berichten verstuurt naar jouw contacten, is het wel nuttig om ook jouw PC eens te bekijken naar (mogelijke) malware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als alle Malware verwijderd is van de pc van de besmette zou het ook gedaan zijn met die spam mails? worden deze mailtjes niet elders verzonden?
Dan stopt de rechtstreekse link tussen de twee PC's ... en kan het gedaan zijn met de SPAM. Omdat die PC als tussenstation wordt gebruikt.

Zijn de mailadressen echter door professionele SPAMmers opgeslagen in databases, dan worden ze verder gebruikt buiten deze rechtstreekse link om. En dan blijf je deze ongewenste berichten ontvangen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.