Ga naar inhoud

Generic Host Process for Win32 Services

kevinafca

Aanbevolen berichten

Ik ben naar de pagina geweest die Asus doorgegeven heeft daar stond info over Combofix ook van jou. Die heb ik nu volledig uitgevoerd, hij had een rootkit gevonden of zoiets. Ik wacht nog even af of combofix het verholpen heeft anders meld ik het direct weer
Zet anders het logje van Combofix in een volgend bericht. Kunnen we meteen eens kijken of er nog iets mee te doen valt ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nergens op me computer een logje vinden

Staat helaas niks, het probleem doet zich niet meer voor in iedergeval, ik weet niet of je aan iets anders kan zien of het in orde is ?

verder denk ik dat me C schijf een bende is met allemaal onnodige rotzooi jij enig idee hoe ik die goed op kan schonen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je hebt gescand met Combofix, dat je een Rootkit hebt ontdekt ... en dat je nu geen logje kan terugvinden :D

Maar het feit dat je de opmerkingen over deze Rootkit hebt kunnen lezen, zou meteen ook kunnen betekenen dat deze wel degelijk verwijderd is bij de run van Combofix. Laat ons het - voorlopig - bij deze optimistische conclusie houden. Dan hoef je verder niet naar het verwijderen van Combofix te zoeken.

Wat de globale opkuis van je PC betreft, is het moeilijk om te bepalen wat - voor jou - ongewenste of onnodige programma's of bestanden zijn. Je zal zelf eens kritisch moeten bekijken wat je - al dan niet - courant gebruikt ... en de ongebruikte progjes (via Software of hun uninstaller) moeten verwijderen. Maar dat is uiteraard iets wat je zelf zal moeten bepalen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat je hebt gescand met Combofix, dat je een Rootkit hebt ontdekt ... en dat je nu geen logje kan terugvinden :D

Maar het feit dat je de opmerkingen over deze Rootkit hebt kunnen lezen, zou meteen ook kunnen betekenen dat deze wel degelijk verwijderd is bij de run van Combofix. Laat ons het - voorlopig - bij deze optimistische conclusie houden. Dan hoef je verder niet naar het verwijderen van Combofix te zoeken.

Wat de globale opkuis van je PC betreft, is het moeilijk om te bepalen wat - voor jou - ongewenste of onnodige programma's of bestanden zijn. Je zal zelf eens kritisch moeten bekijken wat je - al dan niet - courant gebruikt ... en de ongebruikte progjes (via Software of hun uninstaller) moeten verwijderen. Maar dat is uiteraard iets wat je zelf zal moeten bepalen ;-)

Ja er staan dus in mijn C: dus veel mappen met rare cijfers en namen die ik niet ken maari kben vaak bang dat ik dingen verwijder die belangrijk zijn voor me computer ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dit tooltje kan je een heleboel achtergebleven bestanden van windows updates verwijderen.

Zip bestand uitpakken en op het bestand dubbelklikken.

Als je een veiligheidswaarschuwing krijgt, klik je op uitvoeren.

Klik dan op doorgaan.

In het bovenste kader verschijnt een lijst van updates en hofixes waarvan de achtergebleven bestanden kunnen verwijderd worden.

Klik op de knop links onderaan (Remove backup files...) om de bestanden te verwijderen.

Sluit nadien af met de knop exit.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Na deze twee opruimacties zullen er al veel overbodige en tijdelijke bestanden verwijderd zijn.

Nu kan je de harde schijf defragmenteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.