Ga naar inhoud

Word 2010 blijft vastlopen op gloednieuwe netbook

Awen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

hopelijk kan iemand mij helpen. Afgelopen weekend heb ik een Acer Aspire One 532h (netbook) aangeschaft (specificaties hieronder), met Windows 7 starter voorgeïnstalleerd. Via Surfspot heb ik een legale downloadbare versie van Microsoft Office Professional 2010 gekocht en geïnstalleerd - volgens de bijgaande informatie zou dat moeten kunnen met de specificaties van de netbook.

Er staat verder nog bijna niets op de netbook, behalve Adobe reader, EndNote en Firefox (alles bij elkaar volgens mij nog geen 2 MB), en nog amper 1 MB aan Word documenten. In de Word documenten staan ook geen plaatjes, niets vreemds of groots zal ik maar zeggen.

Nu is het probleem dat iedere keer wanneer ik een Word document probeer te openen, Word vrijwel meteen vastloopt (permanente 'zandloper', de melding Microsoft Word reageert niet). Dit is wel weer te stoppen via taakbeheer, maar werken in een Word document kan dus gewoon niet :bawling:. Ik heb Office al opnieuw geïnstalleerd en de 'reparatieknop'gebruikt, maar tevergeefs. Wat ik ook vreemd vind, is dat er geen foutrapport naar Microsoft wordt gestuurd, terwijl ik gewoon een legale, geregistreerde versie heb - of zit dat er niet meer in bij 2010?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Schermformaat 10,1"

Schermtype CrystalBrite LED breedbeeld

Processor Intel® Atom N450 Processor 1.66 GHz

Geheugen 1024 MB (1x 1024 MB)

Harddisk 250 GB

Videokaart 64 MB Intel® GMA 3150

Netwerkkaart ja

Draadloze netwerkkaart ja

Webcam 0.3 MP CrystalEye Webcam

Kaartlezer 5-in-1 kaartlezer

Gewicht 1,1 kg

Aantal Accucellen 3

Besturingssysteem Windows 7 Starter 32 bits

Geluidskaart onboard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wouterskurtt,

bedankt voor uw reactie. Na eerst een uitgebreide virusscan te hebben gedaan en nogmaals Office opnieuw te hebben geinstalleerd, heb ik zoals u zei normal.dot opgezocht. Deze bleek echter normal.dotm.old te heten. Na dit file te hebben verwijderd, liep Word nog steeds weg. Vervolgens heb ik het bestand normal.dotm.old uit de prullenbak gehaald en terug gezet, en de naam veranderd in normal.dot Dit hielp echter ook niet, Word liep nog steeds vast. De andere onderdelen van het Office pakket werken overigens wel naar behoren.

Uiteindelijk heb ik normal.dot omgedoopt tot normal-1.dot, dit hielp ook niet, ten minste niet als ik Word opende via het gewone menu. Echter, als ik normal-1.dot open, werkte Word wel even naar behoren, maar loopt dan na 5 minuten weer vast.

Kan ik nog iets anders proberen?

Bedankt voor uw hulp!

aangepast door Awen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je allemaal uitproberen:

Probeersel 1:

How to troubleshoot problems that occur when you start or use Word 2010, Word 2007, Word 2003, or Word 2002

Probeersel 2:

It sounds like the msiexec entry is corrupt, install Windows Installer Cleanup Utility, uninstall Office 2010, restart the computer, run Windows Installer Cleanup Utility - remove any Office 2010 entries.

Click start, run, regedit, browse to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, check there are no office entries.

Probeersel 3:

word 2010 freezes while changing certain options - Windows Software

Probeersel 4:

Dus in office 2010 moet je ook eens enkele addons uitschakelen:

Klik links op de Office startknop . Kies onderaan voor “Opties voor Word”. Klik links op “invoegtoepassingen”, dan onderaan op start en vink er een paar uit daar.

Probeersel 5:

- schakel ook eens de spellingscontrole uit in word 2010

Probeersel 6:

U pc kan toch spyware of virussen bevatten, zelfs op een splinternieuwe pc. Verdoken spyware bijvoorbeeld is mogelijk.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Scan".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.