Ga naar inhoud

Malware doctor, en geen internet.

Gast RobinvGijn

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast RobinvGijn

okey dan, ik deed de netwerkkaart er weer in, toen ik de PC opstartte... kritieke fout.

toen dacht ik: weet je wat, ik stop em eens in die andere socket... je weet maar nooit... en raad eens? geen kritieke fout bij het opstarten, windows installeerde automatish de driver en hij is nu bezig met die test.

is het mogelijk dat het aan de socket lag, en niet de kaart self?

anyways, ik zal weer een update posten zodra hij klaar is :)

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

ok, test is afgelopen, ik had 0%verlies, en de gemiddelde tij voor een bewerking was 0 milliseconden. minimum was ook 0ms, en maximum was 1ms.

so far so good? kep nog steeds geen kritieke fout gekregen, maar ik ben dan ook nog niet verbonden met het internet.

is het goed dat ik nu verbinding maak? ik denk ik vraag het eerst even voor ik wat verkloot :P

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

>_< weer een kritieke fout zodra ik het internet op ging, ik kreeg ook weer de foutmelding: Services en controllertoepassing werkt niet meer.

kijken we misschien in de verkeerde richting, en heeft het niks met de netwerkkaart te maken maar met een systeem bestand ofzo?

services en controllertoepassing is Services.exe toch? als daar een probleem mee is kan dat het verklaren?

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste idee was ook een slecht systeembestand; daarom dat ik je die sfc scannow liet uitvoeren in de hoop dat dit het foute bestand zou herstellen maar het heeft niet geholpen.

Krijg je bij die kritieke foutmelding geen aanduiding van een bestand of service of zo?

Kan je de juiste tekst van de foutmeldingen (of een schermafbeelding ervan) in een volgend bericht plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

nee, alleen "windows heeft een kritieke fout ondergaan, en moet opniew opstarten."

en "Services en Controllertoepassing werkt niet meer ,windows zoekt nu naar een oplossing voor het probleem." (hij vind uitijndelijk geen oplossing)

verder, toen ik de sfc /scannow uitvoerde gaf hij inderdaad aan dat er beschadigde systeembestanden waren, hij gaf ook aan dat hij ze niet allemaal kon repareeren. degene die hij WEL kon repareeren, zouden pas worden ge-repareerd als de computer opniew werd opgestart.

:/

ik hoop dat er wat aan te doen is, maar ik word het onderhand een beetje zat misschien moet ik maar gewoon windows XP erop zetten... wou ik tog al doen.

even een vraagje wat niets met het probleem te maken heeft:

als ik downgrade van windows vista naar XP... maakt dat een hoop verschil? ik gebruik mijn PC alleen maar voor games, intenet en af en toe Word/exel/powerpoint voor school opdrachten...

m.v.g.

Robin

EDIT: wat ik nog kan doen is de automatishe opniew opstarten functie uitzetten, en wachten op die blauwe scherm, de code die daar staat, is die misschien behulpzaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT: wat ik nog kan doen is de automatishe opniew opstarten functie uitzetten, en wachten op die blauwe scherm, de code die daar staat, is die misschien behulpzaam?

Dat mag je zeker doen.

De informatie op het blue screen kan heel goed helpen het probleem vast te stellen.

De tekst van de fout, de stopcodes en meer naar onder staat meestal nog de naam van een bestand; dat zijn de gegevens die we nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

ok, op de blue screen stonden een aantal suggesties als:

start in veilige mode, en hoe.

verwijder alle niewe hard en software,

en nog wat andere dingen die niet relevant waren.

stopcode:

*** STOP 0x000000c5 (0x0000c918, 0x00000002, 0x00000000, 0x84702770)

Collecting data for crash dump...

initializing disk for crash dump...

beginning dump of physical memory.

dumping physical memory to disk: 100.

physical memory dump complete.

ik krijg het gevoel dat er meer hoort te staan... mar ik weet niet of je kan scrollen in de blue screen?

als je nog meer moet weten laat het me weten dan zoek ik het op.

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.