Ga naar inhoud

Malware doctor, en geen internet.

Gast RobinvGijn

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast RobinvGijn

word aan gewerkt :)

hoe komt het dat de informatie dan onvoldoende was?

te lage/hoge resolutie ofzoiets?

update komt zo ^^

m.v.g.

Robin

---------- Post toegevoegd om 15:29 ---------- Vorige post was om 15:15 ----------

==================================================

Dumpbestand : Mini080910-01.dmp

Crash-tijd : 9-8-2010 15:15:30

Bug-Check-tekst : DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL

Bug-Check-code : 0x000000c5

Parameter 1 : 0x0000c918

Parameter 2 : 0x00000002

Parameter 3 : 0x00000000

Parameter 4 : 0x84702770

Veroorzaakt door stuurprogramma: ntkrnlpa.exe

Veroorzaakt door adres: ntkrnlpa.exe+4dfd9

Bestandsbeschrijving: NT Kernel & System

Productnaam : Microsoft® Windows® Operating System

Bedrijf : Microsoft Corporation

Bestandsversie : 6.0.6002.18209 (vistasp2_gdr.100218-0019)

Processor : 32-bit

Computernaam :

Volledig pad : C:\Windows\Minidump\Mini080910-01.dmp

Aantal Processors : 2

'Major'-versie : 15

'Minor'-versie : 6002

==================================================

is dit de informatie die je zoekt?

veemd genoeg, als ik de PC opstart met de netwerkkaart erin... krijg ik meteen een kritieke fout, als ik heb er dan uit haal... start hij gewoon op, no problem :/

als je nog iets anders nodig hebt... laat het me weten :)

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorige week bijna exact hetzelfde probleem op mijn Vista sp2 Laptop :(

Steeds maar foutmeldingen en steeds het internet niet opkunnen.

Laatste fatale foutmelding was voor mij dat windowsverkenner het niet meer deed en toen werd het zwart (blackscreen of death).

Zelfs in de veilige modus bleef het zwart.

Ik was het toen zo zat dat ik mijn laptop via de toshiba nood back-up op mijn d-partitie helemaal opnieuw heb geinstalleerd (clean install).

Ook moest ik nog apart servicepack 1 en 2 en alle updates downloaden , drivers voor grafische kaart en geluidskaart , laatste firefox, utorrent, image-maker,etc ...

Al met al was ik zeker 3 uur bezig geweest.

Toen alles PERFECT werkte ...virusvrij , trojanvrij etc ... maakte ik DIRECT een IMAGE van mijn c-partitie van ongeveer 8,7 gb (ongeveer 20gb ongecomprimeerd) op een externe harde schijf.

Vanochtend had ik weer wat "te pakken" (omdat ik surf zonder enige protectie denk ik) ... genaamd dr. Guard (nep antivirus die gegevens van je vist) ...die echt ALLES blokkeerde en je er steeds op attent maakte dat je dr. Guard maar moest kopen voor "bescherming".

Had geen lol in zoeken naar fouten en registers herstellen , dus stopte ik mijn image-herstel cd erin ....(internet uitgetrokken natuurlijk) , plugte mijn externe harde schijf met de IMAGE erin ...starte de laptop op en had in nog geen 8 minuten mijn voorheen perfect, virusvrije c-partitie terug :)

Goed werkende c-partitie wordt eenvoudig over de aangetastte c-partittie geschreven.

mijn advies is dus ..."ff" helemaal opnieuw installeren die zooi en direct een image maken.

Spaart op den duur een hoop tijd als er weer eens iets mis is met je pc.

Ps. Ik gebruik macrium Reflect als image-maker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

ik zal inderdaad een image maken zodra mij PC het weer doet, bedankt voor die tip ^^

al kan ik nu helaas windows niet opniew installeeren, omdat ik een aantal zeer belangrijke (en grote) bestanden op mijn C schijf heb staan, en helaas geen toegang heb tot een externe harde schijf... >_>

ik ben al bezig om er eentje tijdelijk te lenen, maar dan nog zou ik het fijner vinden als we het probleem kunnen oplossen zonder alles te wissen.

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast RobinvGijn

ok, dus:

ik heb 3 netwerkkaarten, 2x Linksys Wireless G PCI adapter (WMP54G, ver 4.1) en een keer een: Atheros AR5006X Wireless network adapter.

als een van de linksys adapters erin zit... kritieke fout bij het opstarten.

ik deed toen als laatste de Atheros adapter erin. stuurprogramma werd automatish geïnstalleerd, no problem... geen kritieke fout.

toen maakte ik verbinding met het internet, en kreeg ik weer die kritieke fout.

ik had wel verbinding met het internet... alleen niet lang want de PC startte opniew op >_>

ik heb die stop code eens ge-google'd en er werd gezegd dat deze fout word veroorzaakt door een corrupte driver... klopt dit?

zo ja, is er dan niet misschien een tooltje waarmee ik die driver kan opsporen, en eventueel repareeren/vervangen?

ho dan ook, ik hoop dat hier nog steeds iets aan te doen is :)

m.v.g.

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit de fout niet in de drivers van de netwerkkaart aangezien je het hebt met verschillende kaarten.

Ik denk dat de fout zit in een van de foute systeembestanden die niet konden worden hersteld (zie bericht 17 en 18).

Als je een installatiecd/dvd kan bemachtigen kan je daarmee opstarten en naar de herstelconsole gaan en dan de systeemscan uit bericht 17 nogmaals uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.