Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik ben geïntresseerd in het kopen van een nieuwe pc...

mijn budget is 1100-1400 EUR

ik kwam uit bij dit systeem : zie bijlage

ik heb mijn vorige gekocht bij power4pc , deze is daar ook geconfigureerd

als iemand een goedkopere site weet.. laat iets weten

wat het zeker moet zijn:

i7 (op X58 chipset) overclockt goed en geeft een treffelijk resultaat met SLI ( op de p55 is de PCI controller in de processor gebouwd en worden de slots van x16 naar x8 gedegradeerd) ik wil namalijk later nog een GTX460 bijsteken , en ik ga maar voor een dual SLI , de 460 geeft geen verder support .. :(

mvg

xioros

ps: besturing systeem hoeft niet , heb zelf nog een (legale) windows 7 liggen ...

post-14950-1417704084,8819_thumb.jpg

Geplaatst:

o en eventueel een andere case...

darkfleet 85 ofzo , gewoon iets dat treffelijk koelt en miss een stille met watercooling, als dat qua prijs haalbaar is ... ^^

Geplaatst:

Ikzelf zou eerder een moederbord van asus kiezen maar dat is dan ook persoonlijke keuze, voor de rest ziet het er tamelijk goed uit. Een andere site die op dit forum vermeld wordt is Azerty. De prijzen zijn daar relatief laag en er is zeer goede service.

mvg

Geplaatst:

hallo

mijn vorig moederbord was van asus , ik was er redelijk tevreden van , maar deze van giga-byte wordt ook sterk aangeraden...

welke asus mobo zou je dan aanradan? (in de zelfde prijsklasse..)

Geplaatst:

Wel, ik zelf ben best tevreden over de Rampage serie maar deze zijn best wel duur. Er is nog een moederbord van asus dat vaak wordt aangeraden..Ben helaas even de naam kwijt, was iets met een p erin... Misschien dat een ander forumlid mij kan helpen ?

Ik zoek het alvast even op maar ik heb niet veel tijd, ik moet meteen weg.

mvg

Geplaatst:

Njah :P zal nu nog even rond kijken.

---------- Post toegevoegd om 16:33 ---------- Vorige post was om 16:30 ----------

Dacht dat het de Asus P7P55D-E was, kijk die maar even na voor mocht ik mij vergissen dat die vaak werd aangeraden.

mvg

Geplaatst:

Oké, ik zal straks een samenstelling maken, moet direct weg, maar enkele puntjes dat ik graag zou vermelden :

Je kan gerust voor het P55 platform gaan hoor, de i7 875K overklokt uitstekend en SLI is nog steeds mogelijk. Een degradatie van 16x naar 8x is nog geen 4 procent. Nuja, als je dat nog steeds erg vindt, er zijn P55 bordjes met Nvidia nf200 chips die lanes bijvoegen. (Denk maar aan Asus Rampage, MSI Big Bang, Gigabyte UD-7) Mijn voorkeur gaat uit naar Asus en MSI qua moederborden, maar Gigabyte doet dat zeker niet slecht.

Geplaatst:

ik blijf toch liever bij i7 920/930

ik heb wat rondgekeken online, en deze presteert toch beter als een 875K

dit ligt (zover ik begrepen heb) ook aan de Triple Channel memory , dat enkel bij 1355 socket gesupport is ...

Geplaatst:

Oké, maar een 875K overklokt wel veel gemakkelijker dan een i7 920. Tripple channel memory is inderdaad enkel bij socket 1366; maar er is geen prestatieverschil met socket 1156.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.