Ga naar inhoud

Netbook Windows 7 >> Windows XP

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een netbook HP 2133 en daar stond er XP Home op. Ik heb die geupgraded naar Windows 7 Starter. Maar nu gaat die bijna niemeer vooruit. Ik wil er terug Windows XP opzetten maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al vanalles geprobeerd.

Ik heb al Windows XP willen opstarten via mount maar dat gaat ook niet, je kan Windows XP in Windows 7 niet instaleren.

Kan er mij iemand helpen?

Geplaatst:

Ik ga vanuit dat je een cdrom of dvdrom hebt.

Download dit:

http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NTFS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NTFS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Daarna kan je XP installeren.

Geplaatst:

Daar had ik ook aan gedacht, maar mijn probleem is. In een netbook zit er geen dvdlezer. Zou er geen andere manier zijn om XP te instaleren? Via een usbstick, of zou ik moeten een externe dvdlezer kopen?

Geplaatst:

Dat kan maar dan moet je usb-stick ook bootable maken net zoals de cd of dvd anders zal het niet starten.

Als uw netbook opstarten via usb-stick ondersteund is dat geen probleem.

Hoe je dat moet doen kan je hier lezen

Let op als je als je op H klikt of HPUSBFW.EXE gebruikt dat alle usb externe en stick uitgeplugd is want als je vergist ben alle gegevens kwijt en is niet meer terug te halen.

Dus alle usb toestellen uitpluggen en enkel usb-stick die je wilt gebruiken aansluiten.

Geplaatst:

Ik heb het gedownload maar als ik het DOS bestand wil openen en als ik op H wil drukken zegt hij dat het nie gaat omdat het niet als administrator wordt uitgevoerd. Daarna RMK en uitvoeren als administrator. Ik open het dan opnieuw en dan zegt hij dat ie een file mist.

Geplaatst:

Het gaat niet, maar ik zal mij een externe dvd lezer aanschaffen, dan zal het hopelijk wel lukken.

Toch bedankt

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.