Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Vorige week wilde ik Windows installeren op een SATA HDD. Windows XP herkende de HDD echter niet, dus bedacht ik een workaround: Ik kocht een SATA to IDE convertor en verbond de SATA HDD met een IDE slot. Voila, alles werkte prima.

SATA to IDE converter - Converters - kopen op blueface.nl

Vandaag kreeg ik echter de onzalige inval om de harde schijf weer te verbinden met het SATA slot op het moederbord. De HDD werd niet herkend, de PC bleef hangen bij VERIFYING MSI POOL DATA......

"Ok, dan steken we m weer in de oude SATA 2 IDE convertor" dacht ik... Helaas blijf ik hier hetzelfde probleem houden; pc blijft hangen bij de melding VERIFYING MSI POOL DATA.

Via Parted Magic (opstart CD) is de HDD gewoon te benaderen. Er zijn geen fouten geconstateerd.

Opstarten met Windows XP CD --> herstelconsole biedt geen oplossing.

Herkent iemand dit probleem?

Enig idee hoe dit op te lossen valt?

Alvast zeer veel dank voor het meedenken!

MB

Geplaatst:

Waarschijnlijk hebt je de eerste versie van windows XP en niet met service pack 1 of hoger.

Als dat zo is dan moet je tijdens installatie van XP op F6 fo F2 klikken zodat je de driver van sata kan toevoegen.

Dat ziet je in begin van installatie.

De sata driver kan je vinden op de cd van uw moederbord.

Geplaatst:

Je moet via de driver cd van uw moederbord een sata driver diskette aanmaken.

Tijdens installatie van xp moet je op een gegeven moment op F6 drukken om niet windows drivers te installeren en dan de diskette insteken.

Zo aullen dan de sata drivers geinstalleerd worden en dan herkent xp wel een sata hd.

Geplaatst:

Op de HDD staat windows al geïnstalleerd, alles werkt.

Alleen wordt de HDD nu niet meer herkend door windows nadat ik m even 'verwisseld' heb, van IDE naar SATA en weer terug.

HDD wordt wel herkend in BIOS, zowel op SATA als op IDE.

---------- Post toegevoegd om 10:53 ---------- Vorige post was om 10:50 ----------

Windows XP versie is SP3

Diskette drive heb ik niet helaas.

Het gaat mij erom, dat de HDD (met daarom windows al geïnstalleerd) weer wordt herkend door windows.

Via IDE (met SATA2IDE connector) werkte alles dus prima, totdat ik de HDD even terugstopte in het SATA slot.

Geplaatst:

Hebt je XP geinstalleerd op SATA2IDE connector?

Als dat zo is dan kan je nu alleen op die manier in windows komen.

Windows XP gebruikt 10 hardware compenten om de key te maken.

Als er een ontbreekt dan zal windows niet werken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.