Ga naar inhoud

Eerste x pc samenstellen

polotiest

Aanbevolen berichten

Beste, Ik zou graag een pc samenstellen om thuis een tijdje verder te kunnen. Ik heb er een samengesteld bij Tones maar de prijs bevalt me zo niet smile.gif

Coolermaster HAF X High Airflow Gaming Tower 219,90

Corsair HX1000W Powering THE Future (cmpsu-1000HX) 239,9

Intel Core I7 930 45NM 2.80 FSB1333 8MB LGA 1366 Boxed 279,90

Scythe Mugen II CPU Cooler REV.b 37,99

Corsair CMX6GX3M3A1600C9 6GB KIT (3X2GB) 1600MHZ DDR3 XMS Triple Chann... 139,90

Gigabyte GV-N480D5-15I-b 1536MB DDR3 PCI Express Nforce GTX480 549,90

Asus Rampage III Extreme DDR3 Socket I7 Intel® X58 379,00

Patriot 100GB Inferno SSD S-ATA II 2.5 SSD (PI100GS25SSDR) 369,90

Western Digital WD10EARS 1000GB 64MB SATA300 Intellipower Caviar Green 64,90

Premium Card Reader 14,99

LG BH10 Zwart S-ATA 10X BLU-RAY Writer 119,90

D-link DWA-556 Wireless-n Pcie-desktopadapter 89,99

Logitech 920-000979 G19 Keyboard FOR Gaming Azerty 129,90

Acer GD245HQBID Pure Black 23.6INCH 3D Vision LCD 16:9 FHD Analog DVI ... Recupel recyclagebijdrage inbegrepen (€ 0,50) 369,90

Microsoft 64 NL Windows 7 Home Premium 64BIT OEM 109,90

Tones Werk - Montage en Installatie Voor Windowed en Full Towers (ante... 90,00

Totaalbedrag : €3205,87

Dit is mij beetje véél te duur...crying2.gif

Iemand suggesties om te prijs naar +/- 2000€ te krijgen?

Bedoeling van de pc = vanalles, van gamen tot gewoon surfen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad pakken goedkoper...

Oké, enkele vraagjes :

Wil je daar Windows bij ?

Assemblage ?

Windows Installatie ?

Monitor, Toetsenbord, Muis, Muismat ?

Blu-Ray ?

Wireless kaartje ?

Kaartlezer ?

Headset ?

Heb je echt een SSD nodig ?

Ga je die-hard gamen ?

Enige voorkeur aan kast ?

Ga je overklokken ?

Als je al dit beantwoord kan ik een mooi systeem samenstellen rond de 2000 euro. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je daar Windows bij ? ja

Assemblage ? ja

Windows Installatie ? ja

Monitor, Toetsenbord, Muis, Muismat ?monitor en toestenbord

Blu-Ray ? lezer wel schrijven niet echt

Wireless kaartje ? heb wireless internet en pc staat te ver, mss beter via electriciteit?

Kaartlezer ? ja liefst inbouw

Headset ? nee

Heb je echt een SSD nodig ? is toch zo veel sneller dus lijkt me interessant

Ga je die-hard gamen ? kga toch proberen

Enige voorkeur aan kast ? niet echt, moet wel goed gekoeld worden want pc blijft lang aanstaan

Ga je overklokken ? wa is da? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overklokken in het verhogen van de kloksnelheid van de processor. De Intel 875K bijvoorbeeld is een pareltje voor overklokkers.

Voorbeeldje :

Intel Core i7 920 (€240) overgeklokt naar 3.8 Ghz zal beter presteren dan een Intel Core i7 975 op normale snelheid.

Met overklokken verlies je wel je garantie, maar de kans dat je processor stuk gaat is klein. De winkel moet dan ook bewijzen dat je hebt geoverclockt, meestal kunnen ze dat niet, dus behou je lekker je garantie.

Ik zal straks een systeempje samenstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals hierboven al gezegd was: overclocken spaart je over het algemeen geld uit...

Premium Player August 2010 | bit-tech.net

hier is een voorbeeld van een premium game pc...

er zit wel een 5970, als de prijs te hoog is , dan kun je deze vervangen door een 5870, wat met de huidige , en de volgende generatie games geen problemen zou mogen geven,

en als het toch niet hard genoeg gaat kun je nog een 5870 bijsteken ik crossfire

voor het overclocken :

Guide - Overclocking Intel's Core i7 920 | bit-tech.net

een i7 930 is vrijwel het zelfde als een 920 , het enige verschil is de 21 ipv 20 multi

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Processor : De Intel Core i7 875K. Deze speciale processor is een pareltje voor overklokkers, want de 875K heeft namelijk een vrije multiplier wat het overklokkken vergemakkelijkt. Zelfs op de standaard snelheden is de 875K enorm snel.
  • Processorkoeling : De Prolimatech MegaHalems Rev B. Momenteel is dit zowat dé beste luchtkoeler, en natuurlijk wil je daar nog een degelijke ventilator op dus dat wordt de Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM. Als je niet te veel waarde hecht aan geluidsproductie kan je ook een andere ventilator kiezen.
  • Geheugen : 2 setjes van de nieuwste Kingston HyperX 1600Mhz. Heel goed overklokbaar, ik heb 8GB genomen, omdat je daar nu ook al gebruik van kunt maken, en het is natuurlijk beter voor de toekomst.
  • Moederbord : Het topmodel van Gigabyte, de P55A-UD7. USB 3.0, Sata600, extra PCIe lanes,... Dit moederbord heeft het allemaal. Heel goed overklokbaar.
  • Videokaarten : Tweemaal een GTX 460 van Gigabyte. Deze zijn voorzien van betere en vooral stillere koeling, en ze zijn lichtjes overgeklokt. Sneller dan een GTX480.
  • Behuizing : De populaire Cooler Master CM 690 II. Goede kast, goede prijs, goede koelingsmogelijkheden. (Plaats voor maar liefst 10 fans)
  • Voeding : De stille en super efficiënte Cooler Master Silent Pro Gold 800 watt. 800 watt is voldoende voor de twee kaarten en een stevige overklok. Als je later erg zware kaarten wilt draaien of TRI-SLI ofzo, kan je best de 1000 watt versie nemen.
  • Bootschijf : De OCZ Vertex 2 Extended 60 GB. Zowat de snelste SSD van het moment.
  • Harde Schijf : Opslagplaats heb je natuurlijk ook nodig, daarom een Samsung Spinpoint F3. Best verkopende schijf van het moment.
  • Optische Driver : Standaard Blu-Ray Reader van LG. Tot 8x speed!
  • Kaartlezer : Scythe Kama Reader 2. Prima product, ook extern te gebruiken.
  • Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium 64Bit NL.
  • Assemblage : Montage en installatie 1 jaar garantie. De langste garantie op de onderdelen blijft behouden.
  • Powerlines : D Link Powerline AV Starter Kit. Ik gebruik ze zelf ook, nooit problemen mee gehad.

Special Deals :

Unreal Tournament III + 5 Mods GRATIS

OF

GRATIS Norton Anti-Virus 2010

Korting :

- 5 euro op geheugen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.