Ga naar inhoud

probleem toegang netwerkschijf

sven

Aanbevolen berichten

ik heb het volgende probleem. computer draait op windows 7 home premium/ anti- virus \fire wall: bitdefender2010.

lacie network space 1 tb

draadloze verbinding naar laptop

wanneer ik de netwerkschijf aansluit via de router krijg ik via de laptop geen toegang tot de netwerkschijf. ik krijg telkens de volgende mededeling: er is tijdens het opnieuw maken vd verbinding van Z:met\\NETWORKSPACE\Openshare|media|videos een fout opgetreden.Microsoft Windows Network: de lokale apaaraatnaam wordt al gebruikt.Deze verbinding werd niet hersteld.Soms krijg ik ook de mededeling :kan netwerkpad niet vinden.

Denk niet dat het aan de firewall ligt,deze van windows is uitgeschakeld en heb de schijf met een ip adres toegevoegd in de bitdefender.Wanneer ik de netwerkschijf aansluit aan de laptop via een netwerkkabel kan ik moeiteloos op de netwerkschijf.

Kan iemand mij helpen , ben nu al dagen op zoek en bijna hopeloos !!!:rofl::stupid::bawling::bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LaCie is dus rechtstreeks aangesloten op de router.

In de router kan je normaal een range (bereik) instellen voor dhcp; bvb van 192.168.1.100 tot 192.168.1.150

De pc's die zich met de router verbinden moeten ook op dhcp staan en daan krijgen ze een ip uit de vastgelegde range.

Netwerkapparaten zoals harde schijven en printers, geef je best een vast IP adres dat binnen het bereik van de router valt maar buiten het bereik voor dhcp.

Bvb printer 192.168.1.10 en de harde schijf 192.168.1.20

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LaCie is dus rechtstreeks aangesloten op de router.

In de router kan je normaal een range (bereik) instellen voor dhcp; bvb van 192.168.1.100 tot 192.168.1.150

De pc's die zich met de router verbinden moeten ook op dhcp staan en daan krijgen ze een ip uit de vastgelegde range.

Netwerkapparaten zoals harde schijven en printers, geef je best een vast IP adres dat binnen het bereik van de router valt maar buiten het bereik voor dhcp.

Bvb printer 192.168.1.10 en de harde schijf 192.168.1.20

En waar kan ik dit veranderen?Heb al zitten zoeken maar kan het niet terug vinden.Ik dacht dat met het verlenen van toegang in de fire wall via het ip adres toegekend door de router het geen probleem zou geven maar blijkbaar toch....:stupid::sad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je een vast ip toekent aan de netwerkschijf, kan je waarschijnlijk nalezen in de handleiding van de schijf.

Bepaal eerst het ip bereik van de router.

De dhcp bereik vaststellen moet je doen in de router.

Open het opdrachtprompt, typ ipconfig en druk enter.

Het ip van de default (of standaard) gateway is het ip waarop je de router kan bereiken.

Open een browser, typ het ip van de standaard gateway in de adresbalk en druk enter.

Geef naam en wachtwoord in (indien ingesteld) om bij de instellingen te komen.

De rest varieert van de ene router tot de andere.

Welke router heb jij? Merk en modelnummer graag zodat we precieze tips kunnen geven (indien nodig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het eens nagekeken .blijkbaar heb ik me vergist. mijn router is motorola sbv 5121e. maar mijn netwerkschijf is gekoppeld aan dlink 10/100 fast ethernet switch DES 1005D.Deze is dan gekoppeld aan Dlink air plus G Wireless Acces Point . ik weet niet of dit een rol speelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel een laptop.maar de bedoeling is om deze netwerkschijf later in combinatie met mediaplayer te gebruiken.het leek me handig om alle gegevens op een centrale schijf te zetten.ook gewoon een kwestie om nog meer kabels te vermijden.

aangepast door sven
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.