Ga naar inhoud

wat scheelt er met mijn RAM-geheugen?

MarkDV

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb gisteren een oude pc wat zitten opknappen voor mijn dochter. Heb er een latje DDR-geheugen van 64Mb bijgeplaats maar als ik nu de pc opstart moet ik in mijn bios-opstartscherm kiezen tussen F1 Boot of F10 computer configuration, en pas als ik F1 induw wil hij verder gaan met opstarten. Heb nochtans gekeken dat het hetzelfde geheugen was en alles kwam overeen. Hoop dat iemand kan helpen.

mvg,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor pc is het?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, copieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik zie aan je ram is dat het wel weinig is om windows xp pro te draaien.

Zoals je zelf al aangaf: het is een oude pc. Met een cpu van 1GHz en slechts 128MB ram moet je niet veel verwachten van snelheid.

Als je opstart, kom je dus automatisch in het bios configuratiescherm terecht?

Normaal kom je daar pas als je bij het opstarten een bepaalde toets indrukt.

Controleer eens of een van de volgende toetsen blijven "plakken": del, F2, enter, F5

Link naar reactie
Delen op andere sites

de snelheid van de pc maakt eigenlijk niet veel uit, is voor een kind van 8 jaar om leerspelletjes op te spelen en zo. Bij het opstarten kom ik niet echt in het bios-configuratiescherm, maar als ik dus de pc aanzet begint hij met zijn ram-geheugen te tellen waar er dan al "memory error" op komt, dan gaat hij naar het scherm van compaq waar je normaal dan een toets kunt indrukken om naar uw bios te gaan, maar op dat compaq-scherm krijg ik in de plaats de keuze F1: BOOT en F10: BIOS CONFIG, als ik dan op F1 duw gaat ie gewoon verder et opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "memory error" is niet goed. Kreeg je die maar nadat je het 2de ram latje had bijgestoken?

Verwijder dit 2de latje weer en zie of hij dan normaal opstart.

Als hij normaal opstart, verwissel dan de beide latjes zodat enkel het 2de latje er in zit en kijk hoe hij dan opstart.

Laat maar weten wat het resultaat van deze manipulaties is want daar hangt het vervolg van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is opgelost. Heb wat zitten switchen van slots en geheugenlatjes. Heb er nog een paar liggen, dus er enkele van getest en het probleem bleek dus dat Slot 2 van het RAM-geheugen kapot was. Heb nu in slot 1: 128Mb PC133 CL3 en in slot 3: 64Mb PC100 CL3 en alles werkt perfect nu, enkel dat ik mijn virtueel geheugen niet hoger krijg, maar dat is een probleem dat ik later nog kan posten als discussie. Alvast bedankt voor alle moeite en hulp Rabbit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.