Ga naar inhoud

geheugenmodules

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik windows 7 ulitmate. Mijn geheugenmodules zijn DDR1/400 1Gb. Nu wilde ik een tweede kaart inprikken, maar het opstarten stopt bij "windows opstarten"en dat is het. Haal ik de nieuwe eruit dan loopt alles gewoon door. Ik heb ook de nieuwe verwisseld met de "oude" en loopt ook door. Aan de module ligt het niet. Ik plaats de oude in het andere slot en weer loopt hij vast bij het opstarten. Ik heb door het plaatsen wel een klemmetje onderaan één slot afgebroken, maar als ik het geheugen in het derde slot plaats moet dat toch geen probleem zijn. Of wel? Wie weet wat er aan de hand is?

Geplaatst:

Hoe je moet plaatsen op uw moederbord verschilt van moederbord.

Best de handleiding lezen.

Probeer eens 3 en 4 de bank geheugen te plaatsen.

Maar het kan zijn dat uw moederbord geen 2Gb ondersteund gezien je over ddr1 geheugen hebt.

Ik vind wel ultimate voor dergelijke moederborden veel te zwaar.

Welk moederbord hebt je?

Geplaatst:

Ik heb een ASUS P4PE moederboard en een Intel Pent 4 processor 2,4 GHz. De computer draait heel goed op Windows. Op het moederboard staan drie slots, waar ik van de middelste het klemmetje afgebroken heb. Wanneer het moederboard dit niet aan kan zullen er toch geen drie plaatsen zijn.

Geplaatst:

Volgens de handleding als ik tenminste goed gelezen hebt is het zo:

Je kan ieder geheugen bank als single gebruiken en dus maakt het niet uit waar je plaatst als je één geheugen module hebt.

Maar wilt je meer geheugen bij plaatsen dan moet je bank 1 gebruiken en bank 2 + 3 samen gebruiken.

U moederbord kan 2 Gb geheugen aan.

Je hebt 1 Gb geheugen op dit moment.

Dat betekend dat je 2 x 512 mb geheugen kan plaatsen in bank 2 en 3

Maar omdat je bank 2 niet kan gebruiken kan je ook bank 3 ook niet gebruiken.

Geplaatst:

Okay is duidelijk, maar kan het ook wat met frequenties te maken hebben. Dit opperde een kennis. Ik ga toch proberen om bank 2 te plaatsen. Met een beetje geluk werkt het. Ik kan het motherboard demonteren en de bank vervangen, maar ik ben bang dat het een hels karwei is en het risico van niet goed komen erg groot is. Eigenlijk geen optie dus. Dan maar proberen. Iedereen alvast bedankt voor de adviezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.