Ga naar inhoud

draadloos netwerk van SMC linksys

lunashkedy

Aanbevolen berichten

We hebben hier thuis twee computers een dektop en een laptop.

Mijn desktop werkt met windows xp en mijn laptop met vista.

omdat we met deze twee computers op internet willen kunnen werken heb ik een draadloos netwerk geplaatst.

Dit is een SMCWPCI-G11g wireless linksys adapter.

Deze wil ik natuurlijk wel beveiligen, zodat er niemand anders via mijn internet aansluiting op internet kan werken.

Hoe moet ik mijn twee computers en of adapter instellen om dit te voorkomen ?

alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het goed is heeft u een boekje gekregen bij de router.

daar staat in hoe u in het beheerders paneel kunt komen (om de instellingen te wijzigen)

als u in uw router zit zal er misschien een link in staan dat lijkt op quick setup

als u deze helemaal volgt dan kunt u ergens in die setup een sleutel ingeven.

als uw pc dan verbinding wilt maken met het internet dan moet u deze sleutel ingeven.

zo heeft u een beveiligde verbinding en kan niemand anders die die sleutel niet weet ook niet op het netwerk komen.

het is daarom ook zeker aan te raden om deze login sleutel ergens op te slaan of op te schrijven waar u deze niet kwijt kunt raken.

Mv.Gr.

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.