Ga naar inhoud

omzetten harddisk van FAT32 naar NTFS

muld4049

Aanbevolen berichten

goedenavond,

Vandaag heb ik een externe harddisk gekocht (Toshiba StorE Alu 1.5 TB en mijn computer draait op Vista) en deze wil ik voor gebruik omzetten van FAT 32 naar NTFS maar dit lukt niet.

Ik ga naar uitvoeren en typ daar netjes in: convert E: /FS:NTFS en druk op ENTER. Vervolgens krijg ik dat zwarte schermpje en die verlaat ik ook weer met ENTER (ik las een gebruiksaanwijzing waarin stond dat ik dat zo kon doen, dat ik niet perse iets in moest vullen daar). Vervolgens gebeurt er helemaal niets meer en blijft mijn E-schijf gewoon FAT32. Daarna computer opnieuw opgestart omdat er niets gebeurde en toen liep de hele computer vast.

De computer wil de ene keer wel opstarten en de andere keer gaat hij na het opstarten binnen 5 seconden weer uit of ik moet hem in de herstelmodus/reparatie opstarten, dit doet hij als ik de usb nog aangesloten heb maar ook als deze afgekoppeld is. Maar ookal start de computer weer op, het blijft FAT32.

Ik heb maar systeemherstel uitgevoerd en nu doet de computer het weer maar wat kan ik hier aan doen? Heb alle onderwerpen gelezen en kan mijn probleem nog niet vinden.

ik hoop dat mijn probleem zo een beetje duidelijk is en dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens door hem naar ntfs te formateren.

Ga naar "Start" en klik met je rechtermuisknop op "Computer".

Selecteer daar "Beheren" en kies nu in de linker kolom onder Opslag voor "Schijfbeheer".

Kies nu je externe HD en klik met je rechtermuisknop daarop en vervolgens kies je "Formateren".

Volgens mij zal die in Fat32 staan maar als je die keuze veranderd naar NTFS dan zal die zo geformateerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.