Ga naar inhoud

Router valt telkens weg

Toetje

Aanbevolen berichten

Hi there

Ik heb sinds kort een ziggo netgear router WB111-ZGNLS (draadloos) ik heb er 2 PC's op aangeloten, 1 draadloos / 1 met draad.. ik heb alleen maar problemen met degene die draadloos is, zodra ik youtube stream of iets probeert te downloaden valt me internet weg, op beide computers, moet vervolgens me router resetten voordat ik weer internet krijgt.

de signaal is meestal rond de 85-90% dus dat moet wel goed zitten denk ik zo.

ik heb zelf heel weinig verstand van routers.

is er iemand die dit probleem eerder heeft gehad en hier een oplossing voor heb.

ik durf niet zomaar wat te veranderen in de settings ervan. heb het wel geprobeerd, maar het is er niet beter op geworden, in tegenstelling zelfs, heb het weer terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen.

sorry als er wat spelfouten in zitten, maar het is laat en heb wat gedronken hehe :P

windows XP / SP2

Ziggo all-in-one pakket (30mbit connection)

als je nog anderen infomatie wilt hebben let me know..

Harstikke Bedankt,

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding gelezen.

Daar u 30 Mbps connectie hebt vermoed ik dat het probleem vooral ligt aan het feit dat je een snelle internet hebt met een trage router van de type G.

Zo te zien hebt je de router gekocht bij Ziggo zelf.

Volgens mij ben je niet verplicht om bij Ziggo een router te kopen.

Ik zou opteren om een snelle router van de N type te kopen.

Wilt je toch met de huidige router werken dan zou ik bij channel en SSID de kanaal wijzigen in 7

Indien er daar ook 11B / 11G vermeldt wordt kies dan 11G only of zoiets.

Ziggo zelf adviseert om de usb-netwerkkaart gedurende 5 seconde uit te halen en terug in de usb-poort te steken. Persoonlijk vind ik dat geen mooi oplossing.

We hebben zelf ook computer met usb-netwerkkaart en we moeten nooit uit de usb-poort halen.

Wel moet je nu en dan de modem opstarten en de router.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.