Ga naar inhoud

Vertragen achtergrond-defragmentatie programma's je systeem?

Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb de trial versie gedownload van O&O Defrag 12 Pro. Hij defragmenteert ook op de achtergrond als het nodig is. (automatisch). Is dit beter uit te schakelen en is het bv beter om gewoon één keer te defragmenteren met O&O en het programma ter verwijderen/uit achtergrond uitschakelen of heeft die achtergrond defragmentatie toch nut?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van je systeem af.

Als je een multicore cpu hebt dan zul je er niet veel van merken.

Heb je daarentegen een ouder systeem met bv een P4 hebt ja dan gaat dat wel je systeem vertragen.

Een tip die ik toch nog wil meegeven is dat het altijd beter is om een defragmentatie uit te voeren als je met die pc NIETS doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo wouterskurtt,

persoonlijk heb ik prima resultaten met Auslogics Disk defrag, info en download : Auslogics Disk Defrag - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com

Ik defragmenteer steeds zonder internetverbinding, zodat er op dat moment ook geen updates kunnen binnen gehaald worden.

Alle mogelijke achtergrondservices schakel ik eerst uit met SmartClose : SmartClose - Free software downloads and software reviews - CNET Download.com

Na defragmentatie en optimalisatie activeer je alles weer opnieuw via SmartClose.

Gegarandeerd optimale defragmentatie !

Succes gewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.