Ga naar inhoud

multimedia pc

maartenm

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben op zoek naar een nieuwe pc, mijn oude pc start niet meer en vraag mij af of het nog veel zin heeft hem te repareren. Verschillende vrienden wilden er wel "eens" naar kijken maarja je kent dat vast wel. Na 6 maand nog niemand gezien :-p

Ik heb een niet zo groot budget. Ik zoek dus iets tussen een redelijke prijs en een pc die een paar jaar mee kan. Ik hoef ook geen franjes.

Ik gebruik mijn pc voor:

internetgebruik, download redelijk veel.

Ik kijk meer tv op mijn pc dan op tv.

Ik game zelden.

Mijn vriendin werkt veel met photoshop ea fotobewerkingsprogramma's.

Het zwaarste werk zou denk ik bestanden verplaatsen zijn naar externe schijf en tegelijk filmpje kijken of é-mails of exel, ...

Mijn vraag is nu wat voor mij de beste keuze is. Dit moet ook geen kant en klare winkel aankoop zijn. Als iemand met verstand van pc's en een mooi voorstel zijn zeker ook welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat mogelijk is voor die prijs, muis scherm en toetsenbord is er. van software enkel een besturingssysteem en photoshop denk ik.Ik gebruik vooral freeware eigenlijk. Als je met assemblage de kist bedoeld, ik heb hier nog 1 in mijn weg staan. Maar zelf samensteken dat ga ik niet op mijn 1tje doen. Ik heb ooit een handleiding afgehaald van microsoft voor het instaleren van een extra harde schijf en het is door die handeling dat die pc niet meer werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb een =1&product[235982]=1&product[288017]=1&product[72617]=1&product[259627]=1&product[239784]=1&product[245679]=1&product[242577]=1&product[225309]=1&product[252924]=1"]samenstelling gemaakt. Zoals je kan zien is er nog wat budget over, je kan daarmee extra opslag steken, een blu-ray lezertje, een losse grafische kaart voor de sommige spelletjes die je dan speelt, een TV-kaart....

• Processor : Eerst was ik van plan om een Pentium G9950 te nemen, maar aangezien het budget kan een Core i3 540 er wel in. Sneller dan een G9950, en uitstekend geschikt voor je doeleinden. In deze processor zit ook een geïntegreerde grafische kaart, uiteraard niet bepaald sterk, maar aangezien je zelden games speelt is dat van minder belang.
  • Moederbord : De Asus P7H55 M/USB3. Zoals de naam al doet vermoeden, hebben we hier te maken met een USB3.0 bordje. Omdat je veel naar externe schijven schrijft, kan USB 3.0. in de toekomst absoluut van pas komen. Verder zit er nog een HDMI en VGA poort op.
  • CPU-Koeling : Om de processor koel en stil te houden plaatsen we hier een Scythe Mugen 2 Rev. B. op. Koelt goed, en is zeer stil.
  • Behuizing : Als behuizing nemen we de Antec 300. Prima kast, niet bepaald een uitblinker maar dat is ook niet echt nodig neem ik aan...
  • Geheugen : Als geheugen de populaire Kingston HyperX 1600Mhz 4GB set. Goed overklokbaar.
  • Optische Drive : De bestgeteste brander, namelijk de Lite-On iHas524.

• Harde Schijf : De Samsung Spinpoint F3 1TB. Bestverkopende schijf van het moment.
  • Voeding : De Be Quiet Pure Power BQT L7 430 watt. 430 watt is meer dan voldoende voor dit systeem, en Be Quiet maakt altijd goede voedingen.
  • Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium x64 NL.
  • Assemblage met 1 jaar garantie op de assemblage en onderdelen. Sommige onderdelen hebben een langere garantie, de langste blijft uiteraard behouden.

5 euro korting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt superjona

Ik dacht dat 800 euro een minimumprijs was. Maar nu kreeg ik gisteren reclames binnen van oa saturn, mediamarkt en aldi. Allemaal met een pc van 550 euro. Aangezien 800 euro mijn maandinkomen is klinkt die 550 wel een heel erg aantrekkelijk. Is het mogelijk om voor die prijs iets beter in elkaar te knutselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar vrees ik voor. Deze samenstelling is veel gebalanceerder (behalve je videokaart, maar aangezien je geen games speelt) dan een merk-pc. Bij een samenstelling heb je ook het voordeel dat je kan upgraden zonder je garantie te verliezen. Bij merk-pc's mag je de behuizing zelfs niet openen, of je verliest je garantie. Als je wat wilt besparen op de samenstelling, kan je de Pentium G9950 nemen, en de Cooler Master Hyper 212 als koeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.