Ga naar inhoud

Destke

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...

Ik reageer dan zelf nog maar eens met wat bevindingen. Aangezien niemand zich blijkbaar geneigd voelt hulp te bieden.

Nu heb ik vandaag een test-administrator-acount aangemaakt op mjn systeem. En daar doet de webcam het wel perfect.

Het blijkt dus een acount-based probleem te zijn dat ik mijn webcam zelf niet kan zien in msn messenger.

Om alles over te dragen naar die test-acount is een beetje te gek voor woorden.

Daarom iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit probleem zelf ook al meegemaakt en als administrator heb je dit inderdaad niet.

Nu, aangezien je windows 7 hebt kan je UAC afleggen ( User Account Control ).

Wat er dus voor zorgt dat administrator of niet geen rol meer speelt.

Dit loste bij mij althans het probleem op.

Als je niet weet hoe UAC af te leggen :

- Er zijn verschillende manieren om UAC af te leggen indien dit gewenst is maar ik hou het bij de 2 die ik het gemakkelijkst ( en korste ) vind.

1) Methode - Command Line :

1. Open een 'Command Prompt' als administrator. ( indien je niet weet hoe, druk start en in het 'zoek balkje' typ je 'cmd'. Dan komt er cmd.exe op en klik je daar rechts op en dan klikken op 'Als administrator uitvoeren'. )

2. Voer de volgende commands uit ( plakken in Command Prompt kan je door links boven op het icoontje te klikken en dan naar 'Bewerken' -> 'Plakken' te gaan )

%windir%\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

%windir%\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v ConsentPromptBehaviorAdmin /t REG_DWORD /d 0 /f

Indien je toch UAC terug wilt aanleggen kan je dit doen :

%windir%\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 1 /f

%windir%\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v ConsentPromptBehaviorAdmin /t REG_DWORD /d 2 /f

3. Herstart PC

2) Methode - Registry editor :

1. Open registry editor ( start, in het zoek balkje typ je 'regedit' en wanneer het erop komt rechts klikken -> open als administrator )

2. Navigeer naar de volgende registry sleutel :

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

3. Zoek het volgende REG_DWORD value :

EnableLUA

4. Zet de value van EnableLUA op 0 ( dubbel klikken op de waarde )

5. Zoek het volgende REG_DWORD value :

ConsentPromptBehaviorAdmin

6. Zet ConsentPromptBehaviorAdmin ook op 0

7. Sluit registery editor.

8. Herstart pc.

INFO : Deze 2 methodes doen exact hetzelfde, via commandline zet je eigenlijk de registry values automatisch ipv manueel zoals in methode 2.

- QuibaX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.