Ga naar inhoud

draadloos internet en Telenet

antwerpfan

Aanbevolen berichten

Oké, ik ben waarschijnlijk de oen van dienst, maar als ik Telenet laat installeren kost me dat een pak geld.

Sinds gisteren heb ik een laptop en wil die aansluiten op draadloos internet;

Ik heb een philips wifi router maar weet niet waar ik die precies moet installeren (aan de telenet-modem in de kelder?)

ik heb ook een pc boven in de kamer die via telenet surft.

Hoe moet ik fysiek wat waar koppelen? Ik veronderstel de router in de kelder of aan de pc en dan de twee computers (1PC en 1 Laptop) aanpassen (en hoe?????) om ze beide te evrbinden aan telenet????

wie helpt me, ik ben zo een computerleek ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het eenvoudig:

Bij je router heb je wellicht een netwerkkabel gekregen. Het ene eind stop je in één van de aansluitingen van telenet, de andere in de WAN-poort van je router.

Ik vermoed dat je pc in de kamer via een kabel is verbonden met de router van Telenet. Ofwel laat je die daar zitten, maar dan dan kan je geen lokaal netwerkje opzetten. Beter is het deze kabel in een LAN-poort van je wifi router te stoppen.

Dat is het primaire gedeelte.

Verder moet je volgen wat de meegeleverde CD bij je wifi router zegt. Je dient je draadloze netwerkje nog te beveiligen. Hierbij de handleiding volgen. Normaliter kan dit geen problemen opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk net wat het probleem is.

De oude Philips router is een adsl-router zonder WAN-poort. Ik vermoed dat ik er eerst een nieuwe moet aanschaffen vooraleer het zal werken.

Niet? Nu staat de router in de kamer beneden, maar ik kan niet meer met de pc dan online (wel met de laptop) en ik heb blijkbaar netwerkproblemen met mijn digibox (kan geen programma's aankopen).

Dus is het beste een nieuwe router kopen, niet? suggesties hiervoor????

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.