Ga naar inhoud

Filezilla

marklin

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met een probleem waarbij ik de files niet kan verwijderen van mijn webserver via filezilla en ook niet via de website van de webhost zelf. Normaal gezien als je rechtermuisknop klikt en verwijderen klikt zou hij moeten verwijderen maar dat lukt niet.

Status: Mappenlijst ophalen...

Commando: CWD nl

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/phpBB3/language/nl

Commando: PWD

Antwoord: 257 "/public_html/phpBB3/language/nl" is your current location

Commando: PASV

Antwoord: 227 Entering Passive Mode (64,191,124,237,44,169)

Commando: MLSD

Antwoord: 150 Accepted data connection

Antwoord: 226-ASCII

Antwoord: 226-Options: -a -l

Antwoord: 226 3 matches total

Status: Mappenlijst succesvol ontvangen

Commando: CWD acp

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/phpBB3/language/nl/acp

Antwoord: 257 "/public_html/phpBB3/language/nl/acp" is your current location

Antwoord: 227 Entering Passive Mode (64,191,124,237,68,126)

Commando: DELE .pureftpd-upload.4c6ac76f.15.593e.144c9110

Antwoord: 550 Prohibited file name: .pureftpd-upload.4c6ac76f.15.593e.144c9110

Commando: CWD /public_html/phpBB3/language/nl

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/phpBB3/language/nl

Antwoord: 257 "/public_html/phpBB3/language/nl" is your current location

Commando: RMD acp

Antwoord: 550 Can't remove directory: Directory not empty

Commando: CWD /public_html/phpBB3/language

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/phpBB3/language

Antwoord: 257 "/public_html/phpBB3/language" is your current location

Commando: RMD nl

Commando: CWD /public_html/phpBB3

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html/phpBB3

Antwoord: 257 "/public_html/phpBB3" is your current location

Commando: RMD language

Commando: CWD /public_html

Antwoord: 250 OK. Current directory is /public_html

Antwoord: 257 "/public_html" is your current location

Commando: RMD phpBB3

Antwoord: 227 Entering Passive Mode (64,191,124,237,133,143)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan geen mappen verwijderen als er nog bestanden staan.

Je moet de map openen en dan de bestanden verwijderen en dan pas kan je map verwijderen.

Het is dus niet zoals ik windows dat je de helemaal inclusief inhoud kan verwijderen.

Als er een map in een map hebt dan moet je eerst map open en dan nog een map openen en inhoud verwijderen enz.

Upload gaat snel. Verwijderen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt niet aan de rechten. Als je kan inloggen met jouw account, heb je ook schrijfrechten op de mappen en op de bestanden.

Bijna alle webservers zijn tegenwoordig op linux. Wanneer je op linux een bestandje aanmaakt die begint met een puntje (vb: .test.html. oftewel (punt)test.html), wordt het bestand een verborgen bestand (of map). Deze map of bestand kun je dan niet op de normale manier bekijken of verwijderen van je FTP. In filezilla zit een optie in het menu om deze verborgen bestanden weer te geven. Wanneer deze weergegeven zijn kun je ze verwijderen.

Wanneer een webserver onder windows draait, geld deze manier niet. Dan is het een dollar-teken ($) aan het einde van de mapnaam. VB: Test$. Dit werkt alleen bij mappen. Bestanden worden verborgen door de eigenschappen aan te passen. Maar tegenwoordig zijn er bijna geen windows webhosters meer.

Deze functie om de bestanden te weergeven kun je aanzetten onder "Server" en dan "Tonen van verborgen bestanden forceren" aanvinken. Hiermee worden verborgen bestanden getoond en kun je deze gewoon op de normale manier verwijderen.

Het is niet nodig om een map te verwijderen door deze eerst leeg te maken, want FileZilla doet dit allemaal zelf.

Als het goed is moet het op deze manier werken.

Bij sommige hosters moet je een passieve connectie openen, dit kun je instellen bij FileZilla wanneer je een nieuwe host toevoegt aan jouw hostlijst.

Laat het weten of het op een van deze manieren gewerkt heeft.

####

Edit:

Ik heb eens goed gekeken naar je logje van FileZilla, en zo te zien heeft het inderdaad te maken met die ene instelling om verborgen bestanden te weergeven. Hij geeft namelijk aan dat de inhoud van de map niet leeg is. Ik vermoed dat er nog een .htaccess bestandje in staat. Of een ander bestandje wat begint met een puntje. En zo te zien heb je geprobeerd om de map: public_html te verwijderen. Maar op die map heb je alleen leesrechten op. De inhoud van deze map daar heb je het volledig beheer over.

####

Groeten,

Leroy

aangepast door leroy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt niet aan de rechten. Als je kan inloggen met jouw account, heb je ook schrijfrechten op de mappen en op de bestanden.

Ik wil gewoon maar even toevoegen dat dit totaal niet klopt.

Je kan wel degelijk alleen lees rechten hebben en dus geen schrijfrechten. Kan op linux en windows.

Maar het "verborgen" bestanden ding lijkt mij inderdaad de oorzaak van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt QuibaX, maar een grote webaanbieder zoals mijndomein.nl of anderen zijn bij default zo ingesteld dat dit allemaal goed staat zodat het gebruikt kan worden door de gebruiker/eigenaar van de website. Niet dat je zelf alle rechten op je public_html folder nog moet aanpassen eer dat je dingen kan toevoegen of verwijderen.

Jouw mening is dan vanuit je eigen webserver waarbij je de rechten zelf hebt ingesteld. Als ik me goed kan herinneren is het ook niet mogelijk om de rechten van je public_html folder aan te passen. Dit zou als het goed is beveiligd moeten zijn.

Teoretisch gezien had ik dat erbij moeten vertellen, maar technisch gezien staat deze instelling altijd vast en kan de gebruiker/eigenaar de rechten niet veranderen op de public_html folder. Mits het je eigen server is natuurlijk.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.