Ga naar inhoud

uit schroot gemaakt?

Aanbevolen berichten

Gast antichrist
Geplaatst:

heeey iedereen! :ciao:

ik zou eenvanderdagen naar het container park/t'web/afdankelectro afhaal willen rijden om een uit schroot gemaakte computer te maken! ik ga 1 pc maken en 1 laptop...

ik kan hem helemaal inelkaar steken maar nu is mijn vraag... wat doe ik daarna? hoe download ik de juiste drivers voor de soundcard/graphicskaart/toetsenbord/muis/.... ik zou gewoon de harde schijf die ik daarvoor zou gebruiken eerst in een andere computer steken en daar al de drivers dan al op zetten :D tevens zou ik er ook als het gaat windows vista of windows 7 op willen zetten :P ( 64-bit:tongue: )

dus enkel nog alleen wat uitleg voor de drivers en om windows te installeren heb ik nodig :D ciaokeeees ( ps: als ik de spullen heb zal ik een bericht achterlaten wat er allemaal inzit ):ciao::ciao::ciao:xD;-);-);-)

Geplaatst:

Ik zou de driver op een usb-stick zetten die je nodig hebt.

Voor de soundcard hebt je moederbord drivers nodig en de naam en merk van de moederbord staat op de moederbord zelf.

Voor de meeste drivers moet je het merk van de moederbord weten.

Voor de videokaart kan je bij ATI of Nvidia de drivers afhalen.

Als je een aparte soundkaart heb dan moet je eveneens het merk en type weten om de drivers te downloaden.

Windows 7 kan meestal zelf de drivers downloaden zonder uw hulp mits er drivers beschikbaar is.

Als je 64 bits wilt installeren moet je wel een processor hebben die 64 bits ondersteund en ook hebt je 4 mb geheugen nodig.

Gast antichrist
Geplaatst: (aangepast)

4 mb? of gb? ooow ja dit heb ik al voor de LAPTOP:2 x 512 mb ram geheugen van hynix

beeldscherm ( lg philips lcd )

toetsenbord en mousepad

soundcard

cpu ( amd turion 64 x2 )

tevens heb ik 1 vraag, ik vond iets vanboven in de behuizing van het scher 2 draadjes aangesloten op ijzer, heb de draadjes gevolgt kwam op een plaatje uit van broadcom... is dat voor draadloos internet?

greetz and beetz

laurens

komt allemaal uit een hp pavilion dv6000

aangepast door antichrist
Gast antichrist
Geplaatst:

post-20187-1417704093,9706_thumb.jpg

informatie die er opstond: ( op zwarte chipje: broadcom bcm4311kfbg ha0615 p11 779429 n1

informatie op wit: mac: 0014a5b1b578

s/n: gb7c30caftc1p7

AS#: 395261-002

SPS#:407159-002

uiteraard kan je de kabel aansluiten op het plaatje ( zoals ik vermoed de antenne voor het draadloos interent :D )

post-20187-1417704094,0681_thumb.jpg

Gast antichrist
Geplaatst: (aangepast)

fijn om dat te horen :D maar hoe zet ik windows op mijn zelfgemaakt schroot laptop ( heb geen schijf ofzow... )

---------- Post toegevoegd om 11:36 ---------- Vorige post was om 11:35 ----------

kan ik windows eventueel op deze laptop ( waar ik nu opzit ) kopieeren naar de andere schijf die ik in de laptop ga steken? ( zit momenteel in deze als extra leeg schijfie :D

---------- Post toegevoegd om 11:38 ---------- Vorige post was om 11:36 ----------

hoe kan ik zien of dat de cpu 64 bit onderstuind?

aangepast door antichrist
computer deed raar :P
Geplaatst:

Nee, je kan windows niet kopieren want windows moet je installeren.

Een laptop heeft een andere harddisk dan van een PC

Als het om pavilion dv6000 gaat dan hebt je 64 bits drivers en dus is er kans dat cpu 64 bits ondersteund.

Weet je welke processor er in zit?

Gast antichrist
Geplaatst:

( ps : ik heb de processor al, dat was een amd turion 64 x2 )

hoe instelleer ik hem dan ( ps: ik bedoelde ik heb nog een laptop waar ik nu opzit :P maar die schroot ga ik daarna verkopen... dus hoe installeer ik dan windows? )

Geplaatst:

Je moet windows met een dvd installeren.

Computer opstarten en dan op DEL of F1 of F2 drukken en dan komt je in de bios.

Bij tab boot met je dvd als eerste boot zetten.

Dan op F10 drukken en ja of yes klikken.

Windows dvd in de dvdrom plaatsen en dan volgt je de instructie.

Daarna eventueel drivers installeren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.