Ga naar inhoud

pc reset hem soms automatisch


manderlay

Aanbevolen berichten

geachte, iedereen mij pc reset hem soms automatisch. Plots komt er op mijn scherm entering sleep mode en dan start hij opnieuw op. Dit volgens ik hetzelfde principe of resetten. Ik dacht ik zal automatisch opnieuw opstarten uitschakelen zodat ik de foutmelding kan zien. Maar dat helpt niet hij reset nog steed geregeld iedere dag 2 maal ofzo. Ik heb ook al de drivers bekeken of deze nog up to date waren daar was ook geen probleem. Ik dacht ook dat mijn pc te warm kreeg. Maar dan krijg je toch een pieptoon van bios? ik ben echt ten einde raad wat er aan mijn pc zou kunnen schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ga naar het energiebeheer en schakel de slaapstand en standby uit zodat hij altijd "aan" blijft staan en wacht af wat het resultaat is.

Eventueel zelf de pc herstarten na het aanpassen van deze instellingen.

bedankt voor te reageren, ik reageer nu pas terug omdat ik eens wou testen of het effectief werkte. Ik kan zeggen de pc valt nu al een stuk minder uit maar heeft er nog steeds last van. Vandaag starte de pc op met de melding CPU Fan Error! Wat wordt daar precies mee bedoelt?

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou wel eens de echte oorzaak van je probleem kunnen zijn.

De CPU Fan is de ventilator die je processor moet afkoelen.

Als die niet (goed) werkt, kan je processor oververhit raken en dan word je systeem veiligheidshalve uitgeschakeld.

Als je zelf de pc niet durft open te maken om te controleren of de ventilator goed draait en eventueel het stof uit te blazen, kan je hem naar de winkel brengen om dit te laten nazien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja als je gewoon de kast open laat en een tijdje laat draaien dan kun je zeker weten of die te warm wordt of niet. Gewoon even een vinger er op houden en je kan zo ook zien of de fan werkt. Software wil de temperaturen wel eens verkeerd lezen dus dit is de beste manier om het zeker te weten.

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja als je gewoon de kast open laat en een tijdje laat draaien dan kun je zeker weten of die te warm wordt of niet. Gewoon even een vinger er op houden en je kan zo ook zien of de fan werkt. Software wil de temperaturen wel eens verkeerd lezen dus dit is de beste manier om het zeker te weten.

ik heb een open kast, alleja met geperforeerde plaat en kan duidelijk zien dat fan draait

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.