Ga naar inhoud

maxtor externe harde schijf

Henk Barkel

Aanbevolen berichten

Heb sinds een jaar of vijf een externe harde schijf van het merk Maxtor.

deze externe moest ik bij het afsluiten altijd verwijderen uit het bestand middels het programma hardware verwijderen,dit is en aantal keren op de gebruikelijke manier gebeurd en een aantal keren zonder de gebruikelijke manier.

De laatste maal dat ik hem aansluit geeft hij hij continu aan dat ik de schijf moet formateren en kan hem dus niet meer openen.

mijn vraag is nu hoe krijg ik hem weer aan de praat of hoe krijg ik de foto,s en alles wat zich hierop bevindt er netjes af?????

Dit is mijn eerste maal dat ik gebruik maak van PC helpforum,en hoop dat ik het op deze manier goed heb gedaan.

groeten Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast antichrist

heb je nog een ander pc?

kun je de harde schijf een checken op fouten... dit komt er soms op als je de schijf insteekt dan klik je op check mijn schijf op fouten en verwijder deze check voor problemen en los deze automatisch op... die dingen mot je laten doen dan..; misschien werkt ie dan... ik ga even testen met usb stickje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een externe harde schijf en die is altijd aangesloten. Bij het afsluiten van de pc voert windows automatisc de "veilig verwijderen" porcedure uit en bij het opstarten van de pc is de schijf onmiddellijk beschikbaar.

Welke windows versie gebruik je?

Kan je wat meer details geven over de externe schijf? Model en capaciteit bvb?

Als je de schijf aansluit, kan je ze dan zien in de verkenner?

Als je de schijf kan zien in de verkenner, doe dan het volgende.

Ga naar start - uitvoeren, typ cmd en klik OK om het opdrachtprompt te openen.

Typ nu chkdsk X /r waarbij je de X vervangt door de stationsletter van de externe schijf en druk enter.

De schijf wordt nu gecontroleerd op fouten en deze worden indien mogelijk hersteld.

Bestanden die op de "foute" plekken staan, worden indien mogelijk ook gerecupereerd.

Dit proces kan een tijdje duren en je gebruikt de pc best niet tijdens de scan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.