Ga naar inhoud

Welke router?

francismi

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben al enige tijd fora aan het aflezen op zoek naar de geschikte router.

Op dit moment hebben we een sitecomrouter van een jaar of 2 oud, maar via deze is internet op de benedenverdieping halen onmogelijk.

De router moet een groot zendbreik hebben om zo op 2 verdiepingen waardig internet te hebben (+evt op terras buiten).

Op de router moeten 2 laptops werken (waarvan eentje met de oude b/g standaard, en eentje met n) + 1 vaste bedrade pc.

De prijs zou rond de €100 mogen zijn, maar als het echt moet mag dat er over gaan.

Ik zoek dus een router waar ik een tijdje mee voort kan en die een goed bereik+snelheid beidt en die dan ook redelijk recent is. Dus welke router is dé router van het moment?

Volgende routers had ik reeds opgemerkt:

D-Link DIR-655 ( maar deze is dan al weer 2-3 jaar oud...)

D-Link DIR-825 (...)

Linksys WRT320N Gigabit N (...)

Linksys WRT610N Dualband (zijn meerprijs wel waard?)

Of andere...?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksys WRT320N Gigabit N

Linksys WRT610N Dualband

Beiden zijn bedoeld als je wilt muziek, films of zo wilt bekijken van bijvoorbeeld de NAS.

Dat betekend dat er 2 snelheden zijn: eentje voor internet en eentje voor de film bijvoorbeeld.

Op dit moment hebt je sitecom router

Deze zou ik ook behouden maar dan instellen als access-point.

Dan kan je dat gebruiken als extra antenne op de bovenste verdieping.

Het is wel zo dat je niet bij alle router access-point kan instellen.

Sitecom heeft ook een heel goede router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je van volgende router?

=> de TP-Link TLWR1043ND

TP-Link TL-WR1043ND prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

deze biedt voor die lage prijs heel wat...

Dan over dat Acces Point; als ik nu een nieuwe wireless router koop, en daar dan mijn oude router als acces point op aansluit (in de zelfde ruimte), wel voordeel biedt dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

TP-Link TLWR1043ND is op zich goed.

Wel heeft het slechts 1 wifi-band.

Het voordeel ervan is dat het usb-poort heeft.

Maar als je veeleisend ben dan zou ik voor router van bericht 2 kiezen.

Wat de access-point betreft heeft het geen enkel zin om in dezelfde ruimte te plaatsen.

Ik ben wel iets vergeten te zeggen.

Router die je als access-point instelt moet je met netwerkkabel verbinden met de router.

Van vrije poort van de router naar de aparte poort van de router ingesteld als access-point.

Een range extender kan je gewoon in de stopkontakt plaatsen en moet je niet verbinden met netwerkkabel aan de router.

Wel moet je instellen dat het draadloos naar de router gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ja hij moet er op z'n minst 2 hebben zeker?

Echt niet gemakkelijk om een degelijke 'betaalbare', niet verouderde router te vinden...

Met het abonnement hier (glasvezel telenet, 30Mbps down en 1,25Mbps up) speelt supersnelheid denkik (???) niet zo 'n rol, maar wel een groot bereik is belangrijk voor mij (zo een groot mogelijk bereik van 1 router, dus zonder accespoint)

Want ik lees dat vele dure routers super zijn van snelheid maar kwa bereik minder zijn...

Heeft u iets anders van router in gedachten? (Dan de door u voorgestelde Sitecom, deze is blijkbaar niet overal meer verkrijgbaar (is reeds al een goede 2 jaar oud), en ben eigenlijk niet zo tevreden van mijn huidige Sitecom)

Bedankt voor uw hulp, ik apprecieer het!

aangepast door francismi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel wilt je eigenlijk aan uitgeven als je voor één router kies?

Zelf heb ik Belkin en daar ben ik zéér tevreden mee maar Belkin is meestal duurder in vergelijking met andere.

Ik heb een vrij groot huis van 22 meter bij 11 meter met 1 verdieping en met Belkin heb ik overal verbinding tot buiten toe.

Wel heb ik access-point (Belkin) maar die is eigenlijk bedoeld voor de netwerkprinter en dan heb ik nog range extender van sitecom maar die is bedoeld voor de digirecorder van de TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer krachtig router maar net boven uw prijs. (Is bij zercom zeer goed geprijsd)

Voordeel:

Dual band

Is geschikt voor de toekomstige IPv6 protocol.

Usb poort

Een heel goede router voor een goede prijs.

Voordeel:

Usb poort

Een goede router voor een goede prijs.

Voordeel

Dualband

Op dit moment gebruiken we IPv4 protocol

Maar de internet adressen geraken heel binnenkort vol.

Dan moeten we overschakelen op IPv6 protocol

IPv6 protocol is ook een veel veiliger protocol.

Men moet zelfs de draadloos niet beveiligen. (Althans dat beweren ze toch)

Bij Belkin kon ik geen router vinden die toekomst gericht is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment twijfel ik tussen de door u aangeraade D-Link DIR-825 N Quadband en de door mij gevonden TP-Link TLWR1043ND,

natuurlijk weet ik dat die D-Link wel beter zal zijn, maar die is echt letterlijk het dubbele van de prijs, en de TP-Link krijgt overal lovende woorden... Maar die single-wifiband doet mij wat twijfelen...

Ben ik juist dat een single-bandrouter enkel op 2.4 Ghz uitzend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet zo bekijken.

Singel-bandrouter is evengoed als dualband op gebied van signaalsterkste.

Maar een dualband zend 2 soorten signalen.

Maar het gaat in feite om de stabiliteit van de signaal.

Ik moet bij ons nooit de router opstarten omdat de signaal is weg gevallen is tenzij er een externe probleem is. (Tijdelijk geen internet bij de provider)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.