Ga naar inhoud

Trage laptop

Gast whippet

Aanbevolen berichten

Ik heb een Acer Aspire 8920G, deze is 2 jaar oud.

Reeds sinds de 2e maand is het bijna elke keer ik hem gebruik dat hij vaak vastloopt en 1/10 keer valt hij zelfs uit. Dit is zelfs wanneer enkel msn en internet opstaat (niet aan het downloaden, gewoon sites aan het bezoeken zoals facebook, Fuzz-mag.be, ..). Maar wanneer ik dan nog eens Word open, dan heb ik dit probleem meerdere keren per uur zelfs.

Wie kan mij vertellen hoe dit komt? Aangezien het al sinds de 2e maand is, kan ik met zekerheid zeggen dat ik nog niets gedownload had toen.

Dank bij voorbaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit probleem van in het begin al hebt, had je hem beter onmiddellijk terug binnengedaan voor nazicht en eventuele herstelling onder garantie.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen wij zien met welke hardware je werkt en eventueel nieuw drivers voorstellen.

Doe ook eens het volgende om ongewenste bezoekers op te sporen.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Dubbelklik op HijackThis.msi

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “uitvoeren als administrator". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was het al vergeten, maar we hadden hem teruggestuurd en laten nakijken maar hij kwam niet beter terug en ze zeiden ook niets gevonden te hebben.

Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/kIKsCsEBajepTpBfLNbw3DM

HiJack This:

ik had het geopend maar mijn laptop was maar weer eens vast gelopen en het sloot HJT af. Nu probeerde ik het terug te openen maar het geeft de melding "HJT is already running", zelfs na uninstall en terug installeren geeft het deze melding nog, hoe kan ik dit oplossen? Sorry voor dit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het hoogste aantal proscesen die ik ooit gezien heb,

Geen wonder dat het beesje happerd...

Doe dit :

-Ga naar Start

-vervolgens naar uitvoeren

-typ in 'msconfig' (zonder de ')

-ga naar tab opstarten

Nu je ziet een lijst waarschijnlijk kun je bij jouw scrollen,

Dit zijn programma's de meeste zullen je bekent zijn.

Je weet waarschijnlijk niet wta die proscesen betekent?

Dat zijn gewoon het aantal programma's die runne, veel van die programma's runne zonder dat jij het ziet.

Tijd om uit te schakelen,

Let op schakel niet uit wat je niet kent of wat heel belangrijk is.

Bv : heb je iets van dlink een draadloze verbinding schakel dat niet uit, of je antvirus van nod of avast...

Dingen die zeker uitgeschakeld kunne/moetten.

(als je iets uitschakeld wil dat niet zeggen dat het niet meer kan werken je moet het gewoon opstarten door het programma te starten)

-MsnMgr (msn hoort niet bij opstart)

-Limewire

-Bittorrent

-java

-eventueele tool bars bv : google toolbar

Je kan best ook een screenshot trekken dan zullen de mensen op forum zeggen wat goed en wat slecht is.

Nu veder ga naar de tab services naast opstarten,

Pas op bij services zitten er ook microsoft dingetjes dus vink beneden aan "alle microsoft services verbergen"

Als je daar onodige dingetjes ziet kun je die eventueel ook uitschakelen.

Na dit alles kunnen we later nog eens scannen op malware die er neit hoort te zijn...

Tim,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ MisterT: dit is een heel riskante suggestie die je doet. Vooral omdat je algemeen blijft en er niet precies bij vertelt welke opstarters wel of niet weg mogen.

@ whippet

Download Codestuff Starter

Installeer en start het programma op en ga dan naar configuration - options

Klik op language, selecteer dutch en klik op OK om alles in het nederlands te krijgen.

Open de tab automatisch opstarten

Klik dan op Bestand - opslaan als html. Geef een naam en bepaal de lokatie waar je het bestand wil opslaan.

Voeg dit bestand toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Dan kunnen wij een analyse maken en aangeven welke opstarters je kan uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, op zijn profile staat evaren dus daarom hou ik het algemeen.

Veder kan hij niets misdoen,

Mijn regel alles wat je met software doet maakt niets stuk hardware wel.

Je zou bv ook windows kunnen herinstaleren dan draaidt hij waarschijnlijk rond de 60 proscesen, of als je ongebruikte microsoft services utischakeld zoals mij graak je makkelijk aan 48...

Tim,

PS : Mmmh deze kwestie brengt me op een idee om zelf een scanner te programere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.