Ga naar inhoud

brand(er)problemen

zuiderlicht

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een toogdiscussie ben ik uit nieuwsgierigheid eens gaan experimenteren met multiple burners. Om gezichtsverlies te vermijden heb ik tegen dit zaakje al een aardig hoopje euro's gesmeten, maar hoe verder ik ga, hoe gekker het wordt.

^de pc die ik heb klaargemaakt heeft een goedwerkende voeding van 800W, een gigabyte GA-MA69GM-S2H mobo met een AMD Athlon 64 X2 6000+ processor en 4GB DDRII geheugen.

Ik heb pogingen gedaan met XP 64bit, (voor een uurtje) Vista 64bit (brrr), en nu de 7 64bit.

voor iemand de schuld bij de writers legt: volgende writers hebben er al ingezeten:

(sorry dat ik er de types niet bijzet maar ze zijn alle identiek en ook alle SATA)

begonnen met 3x NEC: 1dvd geen probleem, 2dvd geen probleem, 3dvd ca 25 minuten

daarna 3x LG: zelfde probleem

daarna 3x Samsung: zelfs bij 2dvd tegelijk al problemen.

en nu 3x Plextor PX-880SA. juist nog een proefje gedaan met drie dvd's tegelijk en dat duurde iets meer dan 31 minuten. de plextors doen het ieder op zich ook spectaculair: de ene keer duurt een dvd 5 à 6 minuten waarna dezelfde drive er plots 24 minuten voor nodig heeft.

alle writers zijn voorzien van de laatste firmware en als brandprogramma's gebruik ik (een legale) alcohol 120 (om meerdere branders te kunnen gebruiken) en (een eveneens legale) clonedvd. maar ook andere brandprogramma's bakken er niks van.

Weet er iemand wat hier aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie.

Dat was nu juist de toogdiscussie.: "Wat die dure duplicators kunnen dat kan uw pc ook". (zie trouwens dat de duplicators ferm gezakt zijn in prijs). Ik was daarvan overtuigd omdat ik het ooit voor iemand gedaan heb. Een oude full tower kast (heeft geloof ik nog een 80386 ingezeten) en daarin VIJF nec writers. weliswaar de goeie ouwe NEC's van vóór Sony. en dat heeft gewerkt en schreef vijf dvdkes in zo'n 7 minuten. Nu lukt het mij dus niet meer.

Ter update ook nog vermelden dat ik dvd minnekes van TY gebruik

Update 2: ergens gelezen dat Daemon tools in de weg zou kunnen zitten. Uninstall gedaan en dat gaf een felle verbetering: in plaats van 31 minuten deed hij het nu in 29 minuten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je beweert dat na het verwijderen van Deamon tools het iets sneller ging : dan bedenk ik me dat er welliswaar bij het opstarten van je pc proggramma's onnodig mee opstarten :dit ten koste van je pc (tenslotte als je zo'n paar cd/dvd's tegelijk gaat schrijven gaat dit ten koste van je pc vermogen ) daarom dat ik voorstel om het onnodige uit te zetten ... als je ccleaner gebruikt zit deze optie links in de balk gereedschap: download link naar ccleaner down5.pngDownload

ik voeg effe een logje bij vanmezelf wat ik uit gezet heb ,conclusie systeem is sneller in het opstarten en om mee te werken

Ja HKCU:Run ccleaner "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /AUTO

Ja HKLM:Run AVG9_TRAY C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe

Ja HKLM:Run Malwarebytes' Anti-Malware "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray

Nee HKLM:Run Adobe ARM "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

Nee HKLM:Run Adobe Reader Speed Launcher "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"

Nee HKLM:Run DivXUpdate "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW

Nee HKLM:Run HP Software Update C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

Nee HKLM:Run hpqSRMon C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe

Nee HKLM:Run Uninstall Adobe Download Manager "C:\Windows\system32\rundll32.exe" "C:\Program Files\NOS\bin\getPlus_Helper_3004.dll",Uninstall /IE2883E8F-472F-4fb0-9522-AC9BF37916A7 /Get1noarp

Nee Startup Common C:\PROGRA~1\HP\DIGITA~1\bin\hpqtra08.exe

Nee Startup Common PolderbitS Audio Driver Monitor.lnk C:\PROGRA~1\PolderbitS\Recorder\Driver\PBDriverMonitor_nl.exe

aangepast door rope
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ccleaner staat standaard op al mijn pc's en ook op de systemen die ik bouw voor andere mensen. De door u beschreven methode heeft mijns inziens vooral nut bij oude pc's (vanuit de beginperiode van xp) met 256 of 512 MB ram, om ze dank zij dingen als SP3 en alle mogelijke updates (IE8 bijvoorbeeld) toch nog een aanvaardbare snelheid te geven. Bij moderne systemen met een minimum van 2GB ram is de invloed al veel minder, toch zeker niet om bovenstaand probleem te verhelpen.

In afwachting van andere tips (die bijna zeker iets te maken gaan hebben met één of andere windows 7 standaard driver) ga ik vanavond eens proberen een andere HD te steken en daar de xp 64 bit op installeren.

Alhoewel ik tevreden ben van de Gigabyte mobo's en er al tientallen geinstalleerd heb, begin ik een grijs vermoeden te krijgen dat hun windows 7 support beneden peil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Yannick, het magische woord (SATA) is gevallen. Het moet 'em inderdaad daar zitten. Ik denk mij te pletter voor wie die full tower ooit was zodat ik kan gaan checken maar ik vermoed dat daar nog PATA writers inzaten (o.a. via een extra PCI IDE controller). Als ik de SATA verzet in den BIOS bij de huidige installatie dan krijg ik een reklaampje voor de open VLD (BSD). Maar ik ga dat straks teglijk met die propere HD doen en zien hoe hoog de vlammen komen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eind goed al goed. Na wat bepruts met AHCI (waarbij telkens de register handmatig moet aangepast worden of ge krijgt een BSD) doet dien bak eindelijk terug normaal. De 5 NEC optiarc deden er 6'54" over (12speed gekozen).

Guinness record gelijktijdig dvd branden met pc trachten te verbeteren? :D

In elk geval bedankt voor het meedenken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.