Ga naar inhoud

Bestand op meerdere CD's branden

Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag

Weet iemand hoe ik een bestand (exe) op verschillende CD's kan branden. Het bestand is namelijk te groot voor een normale CD en DVD heb ik niet meer liggen.

Ik bedoel dan dat je, terwijl je het bestand op een ander pc aan het installeren bent een melding krijgt van: 'Steek nu CD 2 in' ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hjsplit is daar inderdaad een handig programma voor. Het is niet klantvriendelijk, dus als je de cd's aan iemand geeft die zal geen melding krijgen "steek volgende cd erin". Maar als het voor jezelf is, dan kan je onderstaande procedure volgen:

Stel dat ik een bestand heb van 4 GB en ik heb spijtig genoeg geen lege DVD's meer, maar wel cd's

1. Start hjsplit

2. Kies "Split"

3. Bij "Input File" selecteer je het bestand van 4 GB.

Bij "Output" zeg je waar de gesplitste delen naartoe moeten (maak misschien eerst in de verkenner een map aan: c:\MijnGesplitsteDelen en selecteer die dan bij "Output")

Bij "Split file size" kan je selecteren hoe groot de gesplitste delen moeten zijn: voor een cd is dat 700 Mbytes. Selecteer dus 700 Mbytes.

Nu wordt er in de map MijnGesplitsteDelen een 3tal bestanden gemaakt.

Bijvoorbeeld

deel.001 --> 700 MB

deel.002 --> 700 MB

deel.003 --> 700 MB

Nu kan je elk bestand (bv. deel.001) naar een cd kopieren (via Nero bijvoorbeeld) en ook .002 naar een andere cd en ook .003 naar een andere cd

Wanneer je het nu wil uitpakken op een andere computer, start je terug hjsplit en kies je "Join". Bij "Input File" kies je dan de driveletter van de eerste cd samen met het .001 bestand.

Vervolgens zal hij vragen naar het .002 bestand, en je steekt gewoon de tweede cd in. Enzoverder. Uiteindelijk heeft die de 3 delen weer samengevoegd in een door u gekozen directory en heb je weer volledig je 4GB bestand.

Begrijp je het een beetje?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere optie is om Winrar te gebruiken.

Hier te downloaden: http://www.rarlabs.com/rar/wrar393.exe

Download en installeer het programma.

Klik nu met de rechtermuis knop op het bestand dat je wilt opsplitsen.

Klik vervolgens in het menu op add to archive of toevoegen aan archief.

Vervolgens komt er een venster tevoorschijn.

Selecteer bij compression method de gewenste compressie van je bestand.

Vervolgens staat er links onder aan bij Split to volumes, bytes een selectie box waar je de grootte van de delen kunt opgeven. 700MB staat er bij dus dat is alvast makkelijk.

Selecteer vervolgens bij Archiving options: Create SFX Archive dit zorgt ervoor dat je het bestand kan uitpakken zonder dat je winrar of een andere tool moet installeren omdat die hiermee een self extracting exe genereerd.

Druk vervolgens op OK om je bestand op te splitsen.

Brand ieder deel op een apparte CD en je bent klaar.

Als je moet uitpakken dan hoef je ze niet eerst allemaal naar de hardeschijf te kopieren, gewoon de exe op je eerste cd openen en dan in de gewenste locatie uitpakken hij zal automatisch om de andere delen vragen, dus dan hoef je alleen maar de CD te wisselen.

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.