Ga naar inhoud

ram geheugen bijplaatsen - probleem

Elron

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb een PC met 2 x Twinmos ram geheugen M2G9108A MK.

Specificaties: 184 pin pc 3200 CL 2.5 DDR Dimm 256 Mb

Volgens de beschrijvingen van dit type betreft het hier latjes van 400 Mhz

Als ik het programma CPU-Z erop loslaat krijg ik volgend resultaat:

Memory:

Dram freq 199.9 mhz

CL 2.5 clocks

tRCD 3 clocks

tRP 3 clocks

tRAS 8 clocks

SPD:

256 MB pc 3200 (200 mhz) unbuffered 2.5 V

Ik weet niet of het nu 200 of 400 mhz is???

Ik wil uitbreiden met 2 x 512 mb die ik tweedehands gekocht heb van volgend merk:

Kingston KVR400X64C3/512 met volgende specificaties:

Description:512MB 400MHz DDR Non-ECC CL3 (3-3-3) DIMM Detailed Specifications:Standard 64M X 64 Non-ECC 400MHz 184-pin Unbuffered DIMM (DDR, 2.6V, CL3, Gold)

Als ik die latjes erbij steek en opstart, krijg ik volgend bericht: to enter setup press del

Dan kan ik verder niets meer doen - geen knop die werkt.

Als ik de Kingston latjes er alleen insteek, werkt het spul helemaal niet.

Heb ik verkeerde latjes? Moet ik eerst een iets instellen voordat ik ze erin steek?

Zijn ze niet compatibel?

Graag hulp aub !!

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou eerst moet je de BIOS file van de Asus website halen deze kun je onder het kopje BIOS vinden bij de drivers van je moederbord.

Deze moet je downloaden(P4P800 SE Release BIOS 1011)

Vervolgens kan je daar ook een bios update tool vinden onder het kopje BIOS-Utilities (Afudos BIOS update tool V2.26)

Ik weet niet of je over een floppy & floppy drive beschikt, als je die hebt dan is het makkelijk.

- Download dit oldos.net file download (Methode 2)

- Stop een floppy in de drive

- Voer het programma uit

- Als die er om vraagt om je floppy te overschrijven of formatteren dan accepteer je dat

- Kopieer de BIOS file en tool over naar de floppy drive

- Sluit de pc af

- Ga naar de BIOS door op del of f2 te drukken(meestal zijn het een van deze toetsen maar dit kan afwijken)

- Stel de floppy drive als eerst opstart apparaat in

- Opslaan en opnieuw starten

- Floppy er in doen

- Wachten tot deze klaar met booten is

- Type het commando afudos /o Bestandsnaamvoordeoudebios (Er wordt dus een kopie gemaakt van de bios die je nu hebt)

- Type het commando afudos /i Bestandsnaamvanbiosfile (Plaatst de nieuwe bios over de bestaande)

- Volg alle stappen die er staan als het proces eenmaal begonnen is mag je niks met de computer doen of je hebt kans dat het mislukt en het moederbord onbruikbaar wordt.

- Update klaar? PC uitzetten opnieuw naar de bios gaan en alles op default zetten.

Mocht je geen floppy hebben dan kan je het met de HP Bootable USB tool doen.

volg de onderstaande stappen in de link!

Boot From A USB Flash/Pen/Key Drive (Methode 2)

- Kopieer de BIOS file en tool over naar de usb stick

- Sluit de pc af

- Ga naar de BIOS door op del of f2 te drukken(meestal zijn het een van deze toetsen maar dit kan afwijken)

- Stel de usb stick als eerst opstart apparaat in

- Opslaan en opnieuw starten

- Wachten tot deze klaar met booten is

- Type het commando afudos /o Bestandsnaamvoordeoudebios (Er wordt dus een kopie gemaakt van de bios die je nu hebt)

- Type het commando afudos /i Bestandsnaamvanbiosfile (Plaatst de nieuwe bios over de bestaande)

- Volg alle stappen die er staan als het proces eenmaal begonnen is mag je niks met de computer doen of je hebt kans dat het mislukt en het moederbord onbruikbaar wordt.

- Update klaar? PC uitzetten opnieuw naar de bios gaan en alles op default zetten.

Mocht dit niet werken dan heb je gewoon te maken met defect geheugen!

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.