Ga naar inhoud

HD Patitioneren

reddevel

Aanbevolen berichten

een kennis van mij heeft deze week een pc gekocht in de Aldi met een HD van 1 TB groot. Nu had hij die graag ingedeeld in partities om zijn data een beetje te waarborgen en eventueel nog een besturingssysteem bij te installeren maar deze is al voorzien van 4 primaire partities namelijk;

1 primaire partitie van 100 MB

1 primaire partitie van 890 GB

1 primaire partitie van 40 GB (+-)

1 primaire partitie van 1 GB (+-)

van de twee laatste ben ik niet echt zeker van de grote maar het zijn in ieder geval kleine partities.

Nu zou ik eigenlijk een extended partitie moeten aanmaken maar welk van de drie kleine partities kan ik omzetten want ik kan niet zien welke gegevens daar opstaan en zullen toch wel hun nut hebben veronderstel ik. Ik ga er vanuit dat de 40 GB de herstelpartitie is maar welk nut heeft deze van 1 GB dan.

Ik heb de derde partitie grote veranderd deze is 40 en niet 4 zoals eerst geschreven.

aangepast door reddevel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op bij het aanmaken van extra partities: windows kan slechts 4 primaire partities per harde schijf hebben.

Het makkelijkst (en ook het best) is om de partitie van 890 GB op te splitsen en elke extra partitie als logische partitie definieren.

Als dit niet wil lukken in het schijfbeheer van Windows, kan je de gratis home versie van Partition Wizard gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op bij het aanmaken van extra partities: windows kan slechts 4 primaire partities per harde schijf hebben.

Het makkelijkst (en ook het best) is om de partitie van 890 GB op te splitsen en elke extra partitie als logische partitie definieren.

Als dit niet wil lukken in het schijfbeheer van Windows, kan je de gratis home versie van Partition Wizard gebruiken.

het was al gezegd dat er 4 primaire partities aangemaakt waren toen hij van de Aldi werd geleverd (schijnt normaal te zijn bij Aldi-computers) en ik dit wilde veranderen. Het gaat hier niet om een programma want ik heb het ook al geprobeerd met Easeus Partition Manager en Gparted(Live) geprobeerd, daar er al vier primaire partities zijn moet er minstens 1 omgezet worden en de vraag nu was of je een primaire zomaar kan veranderen in een logische partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.